Trh sice sužuje nedostatek nových aut, některým firmám to ale jde k duhu a zažívají dynamický růst. Jedním z prozatímních vítězů krize automobilového průmyslu je start-up Carvago, který napříč Evropou ověřuje v autobazarech ojeté vozy a následně je doporučuje a prodává zákazníkům. A usiluje o atakování nejvýznamnějších hráčů na trhu – německé Autohero a britské Cazoo.

V situaci, kdy se na nové auto čeká dlouhé měsíce, se zvýšila poptávka po ojetinách a jejich cenovky vystřelily zhruba o 15 procent nahoru. Například síť autobazarů AAA Auto a Mototechna loni zvýšila prodej o necelou čtvrtinu, prodala rekordních 86 571 aut. Každý měsíc rostlo také Carvago, i když jde o mnohem menší objemy. Například v listopadu, při jednom z nejlepších měsíců v roce, se dostalo na měsíční obrat téměř 150 milionů korun. Zákazníci si přes tuto platformu objednali 636 vozů, Carvago jich ale doporučilo ke koupi přibližně třetinu. Podle firmy je to dáno i tím, že v Evropě ubývá ojetých aut v perfektním stavu.

„Carvago je po odečtení investic, spojených zejména se vstupy na nové trhy, ziskovou společností,“ tvrdí šéf a zakladatel Carvaga Jakub Šulta. Ač je vystudovaným stomatologem, má za sebou už jeden podnikatelský úspěch – spoluvybudoval online prodejce potravin Košík.cz, který po prodeji do rukou Mallu opustil. V roce 2018 se vrhl do nové mise – digitalizovat a především zdůvěryhodnit nakupování v autobazarech.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se