Společnost Hyundai Motor Czech, která dováží automobily korejské značky, chce letos zvýšit prodej na domácím trhu o osm procent na 9500 vozů. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl generální ředitel Zdeněk Fořt.

Výrobu v moravských Nošovicích zároveň automobilka zastavila na další dva dny. Původně omezila výrobu na 4 dny, pro tento týden však továrna nepojeda ani ve středu a ve čtvrtek. Řekl to odborový předák Radek Kuchař. Příští týden už by měla výroba běžet čtyři dny.

Odpočet DPH by dovoz Hyundaie ještě zvýšil

Firma sází na letošní novinku, kterou je nástupce populárního malého vozu Getz pod označením i20. Letos jich chce prodat kolem 2500. Předchůdce Getz byl loni nejúspěšnějším modelem značky s podílem přes 22 procent. Druhou novinkou má být luxusní sportovně užitkový vůz ix55.

Podle Fořta letos prodej osobních aut v Česku navzdory krizi poroste. Odhadovaných pět procent by se podle něj zvýšilo na několik desítek v případě, že by stát schválil možnost odpočtu DPH i pro osobní vozy. U užitkových vozů naopak očekává stagnaci nebo mírný pokles.

Omezení výroby v Koreji

Zvýšit dovoz chce firma přestože výrobu v Koreji plánuje v prvním čtvrtletí snížit o 25 až 30 procent. Důvodem jsou odbytové problémy, které panují prakticky na všech automobilových trzích ve světě. Hyundai proto omezuje výrobu i v České republice.

Omezení výroby v Koreji se nejvíce dotkne větších automobilů, především takzvaných SUV, což jsou sportovně-užitkové vozy. Hyundai chce ale zvýšit výrobu malých aut, protože poptávka po úsporných modelech je i nadále velmi vysoká, tvrdí automobilka.

Hyundai loni v prvním čtvrtletí v Koreji vyrobil asi 425 000 automobilů. Rozhodnutí omezit výrobu padlo minulý týden v pátek po schůzce mezi vedením automobilky a zástupci odborů, kde se projednával plán výroby na první tři měsíce roku.

Více čtěte ZDE: Automobilky v krizi

Hyundai je společně s dceřinou společností Kia Motors pátým největším výrobcem automobilů na světě. Zhruba 60 procent automobilů, které vyrobí v Koreji, jde na vývoz. Podnik má ale montážní závody také v zahraničí, vedle České republiky a Slovenska například i ve Spojených státech.

Světové automobilky nyní snižují výrobu v reakci na pokles poptávky, který jde ruku v ruce s postupující finanční krizí. Ta zhoršuje vyhlídky řady firem a lidé se obávají propouštění, proto také odkládají větší nákupy na pozdější dobu.

Hyundai Motor Czech je dceřiná firma korejské automobilky, která loni v srpnu převzala aktivity spojené s dovozem vozů Hyundai od nizozemského holdingu AutoBinck. Loni v listopadu zahájila výrobu továrna Hyundai Motor v moravských Nošovicích.