Nejméně 600 řidičů kamionů je nyní kvůli útlumu silniční nákladní dopravy v souvislosti s finanční krizí bez práce. Ještě na začátku minulého roku přitom na trhu chybělo 2500 až 5000 řidičů a sdružení Česmad Bohemia založilo Institut silniční dopravy, který měl pro dopravce tuto profesi zajišťovat. Vyplývá to z informací Česmadu.

"Je jasné, že doprava věrně a bezprostředně kopíruje hospodářství, takže každý pokles se hned projeví," řekl mluvčí Česmadu Martin Felix. Dopravci, kteří jezdí pro automobilové firmy, museli podle Felixe část aut odstavit a dát značky do depozitu. "Samozřejmě to s sebou nese i propouštění," dodal.

Prodej nových nákladních aut se loni v prosinci meziročně snížil o 43 procent na 618 vozů. Odbyt v nejrozšířenější kategorii do 22 tun pak klesl téměř o 60 procent.

Více o tématu - čtěte ZDE

Dopravce loni sužovala drahá nafta. Tento problém nyní pominul a motorová nafta stojí zhruba o osm korun méně než před rokem a prodává se okolo 24 korun. Ceny v souvislosti s poklesem nákladů na pohonné hmoty většinou snižují jen firmy, které to mají ve smlouvách se zákazníky, ostatní vyčkávají.

Omezení výroby zavedla na přelomu roku většina tuzemských automobilek i jejich dodavatelů. Například Škoda Auto v druhé polovině prosince zastavila výrobu na tři týdny a do konce prvního pololetí bude vyrábět jen čtyři dny v týdnu.

Česmad Bohemia sdružuje kolem 2000 firem, které představují 80 procent tuzemské přepravní kapacity na silnicích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist