Nizozemský řetězec supermarketů Ahold vytvořil v prvním čtvrtletí tržby 8,65 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 15,2 procenta. Ahold tuto středu uvedl, že výsledku prospěla rozsáhlá restrukturalizace, která pomohla překonat negativní dopad slabších spotřebitelských výdajů. Řetězec má supermarkety i v ČR.

Podnik dodal, že jeho tržby zůstaly solidní v Evropě a Spojených státech. Výsledek byl lepší, než se předpokládalo. Analytici v průměru odhadovali tržby podniku na 8,58 miliardy eur v celkovém rozsahu 8,32 miliardy až 8,73 miliardy.

Strategie prosperity 

Maloobchody prožívají těžkou dobu, kdy lidé za rostoucí nezaměstnanosti méně utrácejí. Trhy ale jeví známky určité stabilizace. Zmínil se o ní například britský řetězec Tesco, a to ve své dubnové zprávě.

Ahold ve Spojených státech změnil značky zboží a přecenil je a v Nizozemsku si skrze ceny zvýšil podíl na trhu. V úterý uvedla průzkumová agentura Gfk, že tržby v nizozemských supermarketech za duben vzrostly o osm procent, napsala agentura Reuters.

Ahold nyní v ČR provozuje 244 supermarketů Albert a 57 hypermarketů Hypernova. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků mu patřila třetí příčka. Společnost ale v létě zavře 20 supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova, jejichž provoz byl ztrátový.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist