Pivovarnická skupina Heineken loni vytvořila zisk před úroky a daní 2,095 miliardy eur, tedy zhruba 54 miliard korun. Proti předchozímu roku je to nárůst asi o 14 procent. Výsledek je zhruba v souladu s odhady analytiků, management ale varoval, že letošní rok bude složitý. Heineken je třetím největším pivovarem na světě a působí i v České republice.

Na českém trhu má Heineken dvanáctiprocentní podíl, především díky pivovarům Starobrno a Krušovice. V Brně navíc oznámil investici do nové linky, která by zvýšila výstav pivovaru o půl milionu hektolitrů ročně a stáčela by převážně do plastových lahví. Jeho pivovary v Česku loni vyrobily 2,8 milionů hektolitrů piva.

V Evropě čeká pokles spotřeby

Heineken v letošním roce očekává pokles spotřeby piva, a to hned ve více oblastech, kde působí. Naopak možnost zvyšovat ceny nebude tak snadná jako v loňském roce, což zřejmě bude znamenat další tlak na firmu. Společnost přitom nemůže moc spoléhat ani na další úspory.

Heineken je nizozemský pivovar a k jeho nejprodávanějším značkám patří Heineken a Amstel. Heineken je dokonce nejprodávanější značkou piva v Evropě, značce Amstel patří třetí příčka.

I přes krizi zvýšil ceny

Heineken, podobně jako další pivovary, pocítil dopady hospodářské krize. V těžších dobách lidé sice pijí stále, ovšem vybírají si levnější značky a konzumaci někdy omezují. Heineken ale i v takovém prostředí dokázal zvýšit ceny. Letos bude podle firmy zdražování mnohem mírnější. Podnik bude ale pokračovat v programu snižování nákladů, který zahájil loni.