Posledních několik let těžil český průmysl z celosvětové konjunktury. Prudký propad výroby zaviněný koronavirem sice firmám působí problémy, důležitější než jednorázový výkyv pro ně ale je, jak si poradí s novými trendy, které se skrývají pod označením čtvrtá průmyslová revoluce.
Kromě samotných firem je to zásadní i pro celou ekonomiku, protože průmysl stojí téměř za dvěma pětinami HDP Česka. A jeho klíčová součást – automobilový průmysl – je tahounem českého exportu.
V debatě HN se řešilo, jak může modernizace průmyslu probíhat nebo jak mohou podniky vyrábět s vyšší přidanou hodnotou. Jaké jsou do budoucna nové obory a nová odvětví v českém průmyslu a jak by měl vypadat využitelný výzkum. Dalším tématem byla role státu při podpoře průmyslu.
O budoucnosti českého průmyslu diskutovali generální ředitel technologické společnosti ABB Vítězslav Lukáš, majitel přední české strojírenské společnosti Wikov Martin Wichterle a Václav Novák, spolumajitel investiční skupiny M.L. Moran, která pracuje na projektu plně automatizované továrny na výrobu dílů.
Posledním účastníkem byl ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček.
Moderátorem debaty, kterou můžete sledovat v tomto článku, byl místopředseda Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist