PRAHA 18. října (ČTK) - Druhá etapa centra v Letňanech přitom představuje největší jednotlivou investici, kterou Tesco v České republice provedlo. Celkové náklady na její výstavbu dosáhly asi 40 milionů USD (zhruba 1,2 miliardy korun). Firma plánuje další rozvoj centra. Investice do třetí etapy by přitom měla být zhruba stejná, tedy v řádu desítek miliónů USD. Plány na třetí etapu jsou již na rýsovacím prkně a její výstavbu chce firma oznámit v průběhu roku 2003, sdělil Steven Rigby, ředitel investic Tesco pro Evropu. Pokud k výstavbě třetí etapy skutečně dojde, stane se obchodní centrum Letňany jedním z největších obchodních a zábavních center ve střední Evropě.

Již nyní jsou Letňany jedním z devíti největších center v Praze. Jejich počet přitom letos na podzim doplnil EuroPark Štěrboholy a Metropole Zličín. Menších nákupních center a samostatných velkoplošných prodejen jsou v hlavním městě desítky.

Podle výzkumů společnosti Incoma Research činila na počátku roku 2002 prodejní plocha na jednoho obyvatele v Praze 0,77 metru čtverečního, ještě do konce letošního roku se však zvýší na 0,83 metru na obyvatele. Podle Incomy bude výstavba nových nákupních center pokračovat, takže překročení hranice jednoho metru čtverečního na obyvatele očekává Incoma již na přelomu let 2004 a 2005. V západoevropských městech dosahuje prodejní plocha v průměru 1,2 až 1,5 metru čtverečního na obyvatele.

Tesco je s loňskými tržbami 17,5 miliardy korun pátým největším obchodníkem v zemi. Firma loni podle odhadů časopisu Moderní obchod registrovala růst tržeb o 11 procent. Incoma Research zase odhadla loňské tržby Tesca na 16,8 miliardy korun.

Marcela Fialková klh