ZPĚT NA SPECIÁL

Celý průběh - od úvah o financování nemovitosti hypotečním úvěrem až k získání prostředků z tohoto úvěru - můžeme rozdělit na zhruba tři etapy.

Před podáním žádosti
Tato etapa v sobě zahrnuje pro klienta výběr banky, která mu úvěr poskytne. Důležitým kritériem při výběru banky je výše úroku z poskytnutého úvěru společně s délkou garantované doby této výše. Často se stává, že klient obejde několik institucí, než narazí na tu, u které je schopen vyhovět všem požadavkům a úvěr získat.
Klient bude při návštěvě banky seznámen se základními informacemi o hypotečních úvěrech a pravděpodobně obdrží seznam všech dokladů, které budou v jeho konkrétním případě potřebné pro schválení úvěru a jaké má možnosti. Nedílnou součástí bude též orientační propočet, zda je klient schopen ze svých příjmů úvěr splácet. Až budou všechny doklady, včetně dokladů o výši příjmu, zkompletovány, klient vyplní a odevzdá žádost o poskytnutí úvěru.

Po podání žádosti
Po podání žádosti si banka nechává určitý čas na zpracování žádosti. Pokud je úvěr schválen, vyzve banka klienta k podpisu úvěrové smlouvy, zástavní smlouvy a smlouvy o vedení účtu. Klient je seznámen se smluvními dokumenty. Po splnění podmínek může začít úvěr čerpat.

Po vyčerpání úvěru
Po vyčerpání úvěru klient obdrží oznámení o ukončení čerpání a definitivní výši anuitní splátky. Dále potom klient splácí a dostává od banky výpisy. Před změnou úrokové sazby je klient o této změně informován a má též možnost částečně nebo úplně úvěr splatit.

Doklady k žádosti
Základní podmínkou pro poskytnutí hypotečního úvěru je prokázání žadatele o úvěr, že je schopen poskytnutý úvěr ze svých příjmů splatit. Jaké základní doklady tedy bude banka po zájemci požadovat?
Doložení výše příjmů (daňové přiznání, potvrzením příjmu od zaměstnavatele) žadatelů, případně spoludlužníků či ručitelů.
V případě koupě nemovitosti:
- kupní smlouva (smlouva o budoucí kupní smlouvě),
- výpis z katastru nemovitostí (zda nemovitost existuje, kdo ji vlastní a že na ní nevázne jiné zástavní právo či věcné břemeno).
V případě výstavby, rekonstrukce, oprav apod.:
- stavební povolení (s nabytím právní moci).
- projektovou dokumentaci.
- rozpočet stavby.
- případně smlouvy s dodavateli.
- výpis z katastru nemovitostí (existence a vlastnictví stavebního pozemku či nemovitosti).
Další doklady:
- ocenění zastavované nemovitosti + vinkulaci pojištění této nemovitosti ve prospěch banky,
- někdy také vinkulaci životního či úvěrového pojištění ve prospěch banky,
(Výčet dokladů se může lišit)

ZPĚT NA SPECIÁL

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist