Vážení čtenáři, děkujeme za Vaše otázky a přejeme příjemné prožití Vánočních svátků a úspěšný vstup do roku 2004.

Makovský, Kaszper

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Jan Petru
Dobry den, muzete nejak rozumne vysvetlit co je za strategii zpoplatnovani prichozich plateb? Vsechno ostatni bych snad byl i ochoten pochopit, ale tohle mi prijde absurdni. Do E-banky si nechavam posilat pouze vyplaty, protoze ma pohodlne a vyborne elektronicke bankovnictvi, ale pokud potrebuji penize, necham si je poslat uz z principu na nektery z uctu v jine bance, kde prichozi platby nezpoplatnuji. Dale pokud vim, tak prevody do zahranici obsahujici ISIN by nemely byt zpoplatnovany stejne jako bezne prevody, presto to E-banka dela (mimochodem formular pro zahranicni prevod je snad nejhorsim co vubec mate - chybi bezne polozky jako SWIFT kod atd.) mohl by byt udelan tak, aby platby mohly byt vyrazne automatizovanejsi.
Dobrý den. Na cenovou politiku bank je třeba se dívat jako na celek. Příchozí platby tvoří pouze část. Není pravdou, že by eBanka tento poplatek vybírala sama. Poplatky na trhu za příchozí platbu se pohybují od cca 2,- Kč do cca 6,- Kč. Například u eBanky činí tento poplatek u cenového programu Plus 2,90 Kč. Filozofií eBanky je vybírat poplatky pouze za operace, které jako klient využíváte. Novinkou v nabídce eBanky je možnost vedení účtu bez měsíčních poplatků ze jeho vedení a za přímé bankovnictví.
Makovský, Kaszper
Bernard Jech
Ziju sest let v USA. Mel jsem konta uz ve trech ruznych bankach. Ukladam penize v bankomatu, na pobocce nebo prevodem. Vybiram si penize z bankomatu nebo na pobocce, platim seky, mam nekolik kreditnich a platebnich karet, celou radu jsem jich jiz zrusil, mesicne mi chodi vypis, bezne pouzivam homebanking... A abych nezapomnel, za nautorizovane transakce provedene platebni nebo kreditni kartou ruci VZDY BANKA a ne jako v CR, kde ruci za vsechno klient a banka ruci az druhy den po nahlaseni ztraty. Za celych sest let jsem nezaplatil ani cent za bankovni poplatky. At mi nekdo, prosim, vysvetli, proc v USA, kde je cena lidske prace petinasobna nez v Ceske republice mohou byt kvalitni bankovni sluzby zdarma zatimco v ceskych bankach se plati neslychane poplatky uplne za vsechno - poplatek za vedeni uctu, poplatek za prichozi platbu, poplatek za vyber z bankomatu, poplatek za odchozi platbu, poplatek za zasilani vypisu... Ja osobne si myslim, ze je to zoufalym nedostatkem SKUTECNE konkurence na ceskem bankovnim trhu.
Souhlasíme s tím, že situace v USA a v České republice je zcela odlišná. Je to dáno historickým vývojem bankovnictví v těchto zemích. eBanka nyní zrušila poplatky za vedení účtu a přímé bankovnictví (internet, wap, telefon, PDA apod.) v případě, že na něj klientovi chodí mzda. Významným faktorem ve vyspělých ekonomikách je i výše proúvěrovanosti obyvatelstva ( úrokový výnos pro banky).
Makovský, Kaszper
Pedro Rivero Sirit
I would like to know why the name of your company is SIRIT??????????
Pavel Smoljak
Vážení pánové, rád bych se zeptal, zda neuvažujete o přehodnocení výše poplatků za poskytované služby, a to z těchto důvodů: přímé bankovnictví již zdaleka není výsadou eBanky (v nějaké formě jej nabízejí téměř všechny banky), eBanka je ztrátová (klienti se do ztrátové banky asi moc nehrnou), eBanka nemá příliš široké spektrum nabízených produktů. Děkuji za odpověď.
eBanka v soutěži MasterCard roku získala nejen ocenění Účet roku , ale byla i druhá v soutěži o nejlepší přímé bankovnictví... Co se týká poplatků, jedině u eBanky neplatíte poplatky za vedení účtu a právě i přímé bankovnictví, v případě, že si na tento účet necháváte zasílat mzdu. To vše a mnohem více se dozvíte na bezplatné infolince 800 124 100. Myslíme si, že 4000 nových klientů měsíčně je důkazem zájmu klientů.
Makovský, Kaszper
Tonda Svěrák
To nic, chlapci, Smoljak je starej provokatér. Nevšímejte si ho.
:-)
Makovský, Kaszper
Daniel Mach
Jsem klientem eBanky již několik let a vzhledem k objemu peněz, který jsem v eBance uložil bych očekával nějakou vstřícnost např. ve vedení účtu. Je zvláští, že za pomocí zaměstnanců shání eBanka nové klienty, ale titéž již nevolají, aby upozornili na nové produkty neplacených účtů. Jenže co znamená neplacených. Platím za téměř každou manipulaci s penězi. Minulý rok to bylo přes 4000 CZK. Jsem dokonce již tak daleko, že je pro mne výhodnější pro platby používat kreditní karty jiného institutu, protože za její použití dostanu pár mizerných bodů na konto Frequent flyer u ČSA a slevy při polatcích za golf. Zrušil jsem pojištění ke kartě, které je nesrovnatelně drahé a mizerné v porovnání s ostatními. Suma sumarum - eBanka je pro mne vhodná jen pro dálkovou správu financí, ale jak dlouho ještě?
Nabídka účtů bez měsíčních poplatků byla zahájena od října t.r. a je propagováno silnou marketingovou kampaní. Tímto způsobem chceme rychle oslovit a informovat o nabídce všechny klienty i neklienty. Oslovení ze strany vašeho bankéře bude následovat, ale již nyní si můžete tento cenový program nastavit na svém účtu.
Makovský, Kaszper
Michal Matrášek
Již pár let jsem klientem eBanky a nabídka produktů mi vcelku vyhoduje. Jen ty poplatky - všude kam se podívám. Myslím si, že by banky měly vydělává na poskytování úvěrů a ne na klientech, kteří ji za prachmizerný úrok půjčují peníze ! A to zpoplatnění příchozí platby - to již vůbec nechápu. V konečném důsledku tak na účet v eBance posílám jen tolik peněz, kolik potřebuji pro finanční operace v daném období, pro které je eBanka vhodnější nej jiný způsob (internetové nákupy, okamžitý přehled o platbách kartou apod..). Co tím chci říci - kdyby byly poplatky nižší nebo raději žádné :-), "půjčoval" bych eBance mnohem více peněz ...
Díky za přízeň. Poplatky platíte jen za to, co využijete a jedině v eBance vidíte naprosto transparentně, za co platíte u každé operace. Pokud si do eBanky budete posílat mzdu, nebudete platit vedení účtu a přímé bankovnictví, viz. níže. Zkuste to a určitě Vás přesvědčíme:-)
Makovský, Kaszper
Jirka
Dobrý den, jsem klientem české spořitelny. I když si ovládám svůj sporožirový účet po internetu, přesto nemohu zastavit zasílání výpisu poštou domů. Výpis není žádný doklad, nemá podpis ani razítko, obálka je bez data. Za toto si platím (je mi odečítáno)poštovné. Do dopisu který nechci a za který si musím zaplatit poštovné vkládá česká spořitelna reklamní materiály a přihlouplé sebechvalné osobní dopisy od pana generálního. Mají tedy poštovné zdarma. I panu řediteli je platím. Kdy zavedete tuto dobrou službu i Vašim klientům? Děkuji jirka
Určitě takovou službu nezavedeme :-) (pokud ji nebudete vyžadovat). U nás máte výpis k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu přímo na svém osobním účtu. Zkuste to.
Makovský, Kaszper
Marek Chotějovský
Dobrý den, opravdu máte (myšleno vy z bankovního sektoru) běžné lidi za úplné blbce? Pokud ne, dokážete vysvětlit některé činy bankéřů jinak než jejich naprostou slabomyslností? (např. Česká spořitelna "pracovní dobu poboček jsme omezili na přání zákazníků", Živnobanka "od listopadu nabízíme výhodné balíčky" a ani slovo o tom, že došlo k několikasetprocentnímu zdražení, eBanka a její tiché zdražení a dokonce změny v ceníku se zpětnou platností apod. v dubnu před dvěma lety)?
Určitě ne ! Nemůžeme se vyjadřovat k ostatních bankám. Co se týče zdražení před dvěma lety, komunikace změny byla chybná a našim klientům jsme se za ni omluvili. Pokud od té doby došlo k úpravě některé dílčí položky, dozvěděli se to naší klienti včas a naprosto otevřeně. Můžeme Vás ujistit, že se žádné tiché zdražení konat nebude.
Makovský, Kaszper
Pavol
Mam u vas cenovy program Zamestnanci vybranych firem. Muzete mi rict proc platim za vedeni uctu? Uz 2 mesice masirujete lidi v reklame, ze u Vas je vedeni zadarmo(pri splneni urcitych podminek).Ale pokud se podivam do nastaveni uctu tak si svuj cenovy program muzu zmenit tak akorad na jeste vic placenej. A ty vase kontokorenty jen pro obcany CR? Ziji tady 12 let, ucet mam u Vas 3 roky a obcanstvi jsem potreboval jen kdyz jsem si chtel v eBance zalozit kontokorent. Navic pri mem zustatku pres 200.000 by jste mi nabidli nejakych 30000 Kc.Kdyz pockam do 15-ho tak si to radsi vyberu ve vyplate.Takhle se z te ztraty nedostanete.
Kontokorent není jen o zůstatku, prosím kontaktujte svého bankéře (kontakt na něj je přímo na Vašem účtu), který najde řešení. Připravujeme úpravu i u Vašeho cenového programu.
Makovský, Kaszper
petra
dobrý den, mám účet u dvou bank, na jeden mi chodí peníze + využívám investiční fondy a druhý využívám k úhradě složenek a mám stavební spoření, u obou platím poplatky - řeknete mi argumenty, proč bych se měla rozhodnout pro eBanka a zrušit účty u těchto bank a začít točit peníze přes Vás? díky za odpověď petra m.
Hlavní účet u eBanky se Vám vyplatí. Pohodlně například můžete přímo z Vašeho účtu v eBance investovat do podílových fondů a samozřejmě i k úhradě všech Vašich plateb (včetně placení složenk přímo z účtu). Dále účet u eBanky Vám nabídne dokonalý přehled o všech produktech, které využíváte. Navíc u eBanky máte nejširší spektrum produktů a služeb dostupných z pohodlí Vašeho domova (práce) apod. Viz. článek v HN (minulý týden). Dostanete osobního bankéře. Zavolejte nám, určitě Vás přesvědčíme. 800124100
Makovský, Kaszper
Jarda
Ja bych se jenom pridal k titulku. Proc platime bankovni poplatky, kdyz jinde v Evrope to jde i bez nich. Za priklad muzu dat Citibank v Nemecku. Pokud mate na ucte zustatek 2500 Euro, mate ucet bez poplatku za vedeni, EC kartu zdarma, Gold VISA zdarma, internet banking zdarma a zadne poplatky za polozky, vyber z bankomatu site CashPool (Jsou snad vsude)zdarma. Informace si muzete overit na jejich webu. Sam u nich mam ucet, vim o cem pluvim, skutecne to plati. U nas jsem se s tim nesetkal. (Ani u Citibank). A to mam zustatek na ceskem uctu bezne mnohem vetsi nez tech cca 75000 Kc. Takze proc musime u nas za vsechno platit (a casto ani neni receno za co)? Dekuji.
eBanka nyní zrušila poplatky za vedení účtu a přímé bankovnictví (internet, wap, telefon, PDA apod.) v případě, že na něj klientovi chodí mzda. U nás vždycky víte za co platíte.
Makovský, Kaszper
Jarda
Ja bych se jenom pridal k titulku. Proc platime bankovni poplatky, kdyz jinde v Evrope to jde i bez nich. Za priklad muzu dat Citibank v Nemecku. Pokud mate na ucte zustatek 2500 Euro, mate ucet bez poplatku za vedeni, EC kartu zdarma, Gold VISA zdarma, internet banking zdarma a zadne poplatky za polozky, vyber z bankomatu site CashPool (Jsou snad vsude)zdarma. Informace si muzete overit na jejich webu. Sam u nich mam ucet, vim o cem pluvim, skutecne to plati. U nas jsem se s tim nesetkal. (Ani u Citibank). A to mam zustatek na ceskem uctu bezne mnohem vetsi nez tech cca 75000 Kc. Takze proc musime u nas za vsechno platit (a casto ani neni receno za co)? Dekuji.
anonym
Na otázku na vysoké poplatky za cokoliv odpovídáte: "Významným faktorem ve vyspělých ekonomikách je i výše proúvěrovanosti obyvatelstva ( úrokový výnos pro banky).". Znamená to tedy, že v USA žijí banky především z úroků z úvěrů, zatímco v ČR z poplatků? Proč se tedy v ČR cpaly stamiliardy do bank za špatné úvěry? Proč máme tedy tak vysoké úrokové sazby (můj úrok na ITRV pod 1%, chci-li půjčku, pak platím 15-18%)?
Je to samoměřjmě i o schopnosti bank řídit svá rizika a o vymahatelnosti práva u nás. Tzn., že u nás banky musí být v zásadě opatrnější než na západě. Sazba na občanských úvěrech u eBanky je výrazně nižší (od 8,5%)
Makovský, Kaszper
Bývalý klient eBanky
Založení účtu je zdarma, za zrušení se platí (a nemálo). Znamená to tedy, že se zakládáním účtu nemá eBanka žádné výdaje, zatímco se zrušením ano? Docela mě to překvapuje, protože zakládání účtu pro mě znamenalo přes hodinu sezení s osobním bankéřem, zatímco zrušení účtu bylo hotové (podepsané) během deseti minut. Nedochází tady ke křížovému financování, kdy náklady spojené se zakládáním účtu banka financuje z jiných, ziskových operací (jako třeba poplatky za vedení účtu nebo právě za rušení účtu)?
Zrušení účtu je poplatkováno z důvodu administrativní náročnosti a je v něm zahrnut nejen čas bankéře, ale i další úkony, které jsou jinak zpoplatněny (například: zrušení trvalých příkazů a inkas). Poplatek za zrušení účtu se na českém bankovním trhu pohybuje od 100 do 400 Kč. Konkrétně u eBanky je ve výši 200,- Kč
Makovský, Kaszper
Pavel
Pry mate propojene ucty eBanky s podilovymi fondy CP Investu. To ale nabizi skoro kazda banka - co vas vede k tomu rikat, ze jste v tom nejdal?
Propojení účtu u eBanky znamená především to, že klient nemusí ani při podpisu komisionářské smlouvy do banky, ale vše vyřídí z pohodlí domova. Může velmi jednoduše investovat a navíc eBanka nabízí možnost inteligentního inkasa pro automatický odprodej podílových listů. To znamená, že naši klienti nemusí pracně hlídat zůstatek na svém účtu.
Makovský, Kaszper
Stanislav Hloch
Proč lžete ??? Vy nic tak uplne zdarma nemate !!! Citace z webu eBanky Cenový program Základ - zdarma: Pokud příjmové transakce vašeho účtu v daném měsíci dosáhnou alespoň 15 000 Kč (v cenovém programu Základ-zdarma) nebo 30 000 Kč (Plus-zdarma), nezaplatíte za vedení účtu ani korunu. Pokud je muj prijem pod touto hranici a prijem moji pritelkyne pod hranici 10.000,- tak mame opet smulu a nase radost, ktera plyne z neustalých reklam, jak je vsechno zdarma OPET NENI PRAVDA. Zavadejici a ne zcela pravdiva reklama! Tak kde je potom spravedlnost (opět nějaká číselná hranice. Rad bych si u vas ucet zalozil, ale neni moznost. Platim za vedeni uctu v jine bance, tak NEVIM PROC BYCH MEL PLATIT U VASI BANKY ZA VEDENI UCTU? To je take otazka.... Uvedomte si, ze lidi nejsou zadni blbci (ale mozna na to kazdy spoleha). Nebo jsou snad kartely? Dekuji.
Nelžeme. Naprosto otevřeně říkáme, že účet bez paušálních poplatků klient získá, pokud na něj chodí mzda ve výši min. 15 tisíc Kč. Nemusí to být mzda jen majitele účtu, ale i například Vaší přítelkyně. Náš účet je výjimečný například v tom, že jej stejně pohodlně mohou využívat i dva. (například možnost více platebních karet, apod.). Takže i ve Vašem případě je možné využít vedení účtu zdarma.
Makovský, Kaszper

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist