Šance na bezplatný odchod klientů z ČS překvapil i Sdružení obrany spotřebitelů, které kvůli vybírání tohoto poplatku bankami podalo stížnost Antimonopolnímu úřadu. "Na rozdíl od toho, jak Česká spořitelna klienty informuje o zdražení poplatků, tak klienty neinformuje, když jde o bezplatné rušení sporožira. Ani nám to nikdy nesdělila," uvedla včera Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů.
Majitelé sporožira přitom mohou zrušit svůj účet v České spořitelně zdarma vždy, když banka zavádí nový sazebník poplatků, potvrdila včera Věra Čarná z tiskového oddělení spořitelny: "Česká spořitelna umožňuje svým klientům zrušit svůj sporožirový účet bez jakéhokoli poplatku, a to po dobu dvou měsíců od platnosti nového sazebníku. Obdobně tomu bude i letos. Považujeme to za výraz korektního přístupu banky ke klientům."
S definitivním zrušením poplatku však Česká spořitelna nepočítá, potvrdili znovu tento týden představitelé spořitelny.
Výzva obránců spotřebitelů, aby banky odcházejícím klientům neúčtovaly poplatek za zrušení účtu a nepenalizovaly je za přechod ke konkurenci, začíná u větších bank přece jen nalézat odezvu.
Po Komerční bance, která od 1. února přestala od klientů tento poplatek vybírat, se částečně k tomuto kroku chystá HVB Bank. "Připravujeme několik akčních nabídek, kdy budou mít naši zákazníci i možnost bezplatného zrušení účtu. První by tuto možnost měli mít noví klienti z řad malých a středních podniků, a to v rámci balíčku služeb," uvedla Petra Kopecká, mluvčí HVB Bank. Podle ní vedení o definitivním zrušení poplatku pro odcházející klienty nadále jedná.

(ska, šal)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist