Na dotazy čtenářů odpovídal výkonný manažer řízení produktů Poštovní spořitelny Libor Svoboda. Otázky a odpovědi čtěte uvnitř článku.
(Z technických důvodů mohou být vaše otázky zobrazeny se zpožděním. Děkujeme za pochopení.)
Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
klient PS
Kdy bude možné vytisknout výpis s detaily transakcí, a kdy se zobrazí v historii AV pole a bude možné vytisknout doklad o provedeném platebním příkazu ?Chystáte pro postkonto novou verzi homebankingu nebo bude nahrazen jiným produktem?Uvažujete o vydávání čipových Maestro karet,neboť jsou často výhradně použivány v Rakousku např.Uvažujete o zobrazení transakcí
platebními kartami,které nejsou ještě zaúčtovány ?(toto je možné u produktu mojebanka např.Investice do fondů a sledování hodnoty investic budé možné v budoucnu přes internetbanking?Může být čipová karta Max v budoucnu použita jako nástroj k podpisu internetbankingu se čtečkou karet?
Děkuji za Vaše odpovědi
Děkuji za skutečně rozsáhlý dotaz týkající se produktů Poštovní spořitelny.
V produktu ČSOB homebanking 24 je již možné tisknout výpis s detaily transakcí včetně AV pole. Zároveň se počítá se zavedením této fukčnosti do služby Max Internetbanking PS v 1. čtvrtletí příštího roku. O speciálním dokladu o provedeném příkazu zatím neuvažujeme.
Ano, pro postkonto chystáme v 1. čtvrtletí příštího roku novou verzi homebankingu.
V současné době jsou v Poštovní spořitelně vydávány čipové karty VISA. Do budoucna počítáme s vydáváním i čipových karet Maestro, ale nikoliv jako základní výbavu k účtu (tento typ karty bude nadstavový na požádání).
Zobrazení transakcí platebními kartami ještě před jejich zúčtováním, není zejména s ohledem na platby u obchodníků v současnosti technicky proveditelné.
Do budoucna počítáme s vydáváním Maxkaret, které bude možné využít jako nástroj k elektronickému podepisování v rámci vybraných služeb elektronického bankovnictví Poštovní spořitelny.
LS
Monika
Ani jsem nevedela, ze ma Postovka taky elektronicke bankovnictvi. Nevite, jak si stoji ve srovnani s jinymi bankami?
To mě velice mrzí, protože Poštovní spořitelna se v poslední době věnuje zejména propagaci elektronického bankovnictví. Pro Vaši informaci bych chtěl uvést, že v současné době nabízíme:
- Max Internetbanking PS, který umožňuje obsluhu účtu z jakéhokoliv počítače napojeného na internet
- Max Mobil PS, se kterým můžete obsluhovat účet přes mobilní telefon
- ČSOB Homebanking 24, který je vhodnější pro firmy a podnikatele
- Max Phone PS, který umožní obsluhu účtu přes pevnou telefonní linku
Přičemž se dá stručně říci, že funkčnosti jednotlivých služeb jsou na srovnatelné úrovni s ostatními bankami, nicméně ceny za tyto služby držíme na nejnižší úrovni na našem trhu.
LS
Novotný
Máte nějakou speciální nabídku pro mladé lidi?
Samozřejmě, nabídka našich produktů pokrývá veškeré věkové kategorie s tím, že pro mladé lidi nabízíme dva speciální programy k postžirovému účtu. Jedná se o programy Mini a Junior. Mini je program určený pro mladé od 10 do 15 let a Junior od 15 do 26 let. Oba tyto programy nabízejí možnost využití produktů elektronického bankovnictví, i když samozřejmě s ohledem na věk jsou tyto služby zejména u programu Mini modifikovány. Pokud jde o výhody těchto programů, můžu zmínit zejména jejich cenu, která se u transakcí typu zjištění zůstatku popř. historie účtu nebo zadání příkazu k úhradě pohybuje níže než u ostatních programů k postžirovému účtu. Konkrétně u zjištění 2. a dalšího zůstatku účtu zaplatíte pouze 1 Kč, přičemž první zjištění je samozřejmě zdarma. Pokud jde o poplatek za vedení účtu pak tento je včetně měsíčních výpisů u programu Mini zdarma a u programu Junior za 10,- Kč.
LS
P.H., Praha
Dobrý den, jsem klientem PS a využívám hlavně možnosti platit to, co potřebuji, přímo na poště, kam mi chodí důchod. Proč bych si měl navíc připlácet za nějaké elektronické něco, když tomu vůbec nerozumím?
Samozřejmě klienty do ničeho nenutíme a každý si může zvolit takový typ obsluhy, který mu vyhovuje. Pro Vaši informaci bych chtěl uvést pouze několik argumentů, proč používat elektronické bankovnictví:
- za zřízení služby neplatíte žádný poplatek
- za měsíční vedení rovněž nic nezaplatíte
- poplatky za transakce realizované elektronickým bankovnictvím jsou nižší, než ty, které provádíte prostřednictvím papírových formulářů
- nemusíte stát frontu u přepážky
- práce s účtem je snadná a rychlá
V současné době můžete navíc na vyžádání zdarma získat instruktážní CD, které Vám ukáže výhody služeb elektronického bankovnictví, včetně možnosti prakticky si odzkoušet použití těchto služeb.
LS
David K.
Dobry den, mam sice ucet u CS, ale zajimalo by me, jak jsou bezpecne transakce internetoveho bankovnictvi obecne, pokud nepouzivam zadny bezpecnostni klic nebo jine nadstandardni zabezpeceni? Jsou caste pripady zneuziti nebo nabourani se do systemu? Díky.
Pokud jde o ostatní banky, pak se k případnému zneužití nemohu vyjadřovat. Nicméně ze strany Poštovní spořitelny jsme zatím nezaznamenali žádný případ takového napadení. Přičemž úroveň zabezpečení je oblast, které věnujeme neustále nejvyšší pozornost. Příkladem je využití SMS klíčů ve službě internetového bankovnictví, které jsou na principu jednorázového hesla. Toto platí několik minut a lze je použít pro jednu konkrétní transakci. Takže i v případě jeho zjištění neoprávněnou osobou je možnost zneužití téměř nulová.
LS
Kolarova
Jak je drahé elektronické bankovnictvi? Platím za službu nebo jen za jednotlivé pohyby na účtu? děkuji za odpověď.
Elektronické bankovnictví v podmínkách Poštovní spořitelny je nejlevnější v ČR. U služeb elektronického bankovnictví pro běžného uživatele se neplatí žádné zřizovací poplatky ani paušální měsíční poplatky, platíte pouze za některé provedené transakce. Např. u služby Max Phone PS je 1. - 5. zjištění zůstatku zdarma, u služby Max Internetbanking je každé 1. zjištění v měsíci rovněž zdarma, za ostatní platíte 1,- popř. 2,- Kč dle typu programu. Podrobný přehled sazeb pak můžete získat na internetových stránkách Poštovní spořitelny www.postovnisporitelna.cz, nebo na každé poště.
LS
Pavel
Zajimalo by me, jestli je bezpecne, kdyz se na svuj ucet hlasim z internetove kavarny. Nemuze se stat, ze mi nekdo skopopiruje heslo a vybere ucet?
Obsluha Vašeho účtu je z pohledu zabezpečení stejná z domova jako z internetové kavárny. Pro aktivní operace je využíván tzv. SMS klíč o kterém se zmiňuji v odpovědi Davidovi K. Chtěl bych pouze zdůraznit, že pokud se někdo bude snažit zneužít již jednou použitý SMS klíč, bude jeho snaha marná. Zároveň při získání základních informací o Vašem účtu, např. čísla účtu, není možné toto využít k přístupům do internetového bankovnictví z důvodu nutnosti použít ještě několik dalších identifikátorů, mezi nimiž je kromě SMS klíče i PIN a identifikační číslo.
LS
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení