Noví dopravci by podle vedoucího krajského odboru dopravy Jindřicha Fraňka měli od soboty nahradit na dotovaných spojích autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK) a ČSAD Česká Lípa. Pro Teplicko a západní část Českého středohoří kraj zatím smluvní dopravce hledá.
Noví dopravci mají smlouvu do 2. června 2007. Ještě do konce roku vybere kraj v koncesním řízení dopravce, které budou na dotovaných spojích jezdit dalších pět let.
Obyvatelé Ústeckého kraje se tak podle Fraňka mohou od soboty na většině míst kraje počítat s autobusovou dopravou podle stávajících jízdních řádů. "Na některých místech bude ale stále jezdit příležitostná doprava v podobných časech, jako jezdil DPÚK," uvedl Franěk.
Kraj nyní soustřeďuje autobusy, které si najal pro případ, kdyby nejely autobusy DPÚK, do oblastí, které nejsou smluvně pokryty. Zastávky nových dopravců budou na místě těch současných. Noví dopravci nyní jednají o pronájmu autobusových nádraží, které spravuje sesterská společnost DPÚK Bus.com. Lidé, kteří si nebudou jisti, kdy jim jede autobus, se mohou obrátit na bezplatnou telefonickou linku 800 876 011 po 24 hodin denně. Informace mohou najít i na internetu, krajský úřad vyvěsí provizorní jízdní řády dnes ve 20:00 na stránkách www.kr-ustecky.cz.
Na Podbořansku, Žatecku a Chomutovsku bude od soboty zajišťovat dopravu ČSAD Karlovy Vary, na Mostecku a Litvínovsku Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, v západní části Lounska společnost Kavka Podbořany, ve východní části Lounska a v Dolním Poohří ČSAD Slaný, v okolí Štětí na Litoměřicku a na Šluknovsku ČSAD Semily, na Českokamenicku Dopravní podnik města Děčína a na Ústecku a ve východní části Českého středohoří budou jezdit autobusy firmy Zdar ze Žďáru nad Sázavou.
Jeden z nových dopravců, ČSAD Slaný, nabídl, že zaměstná 400 řidičů ČSAD Česká Lípa a DPÚK. "Už nám telefonují a ptají se na podmínky. Můžeme jim dát práci hned, ale nejprve si musí vyřešit pracovněprávní vztahy s bývalými zaměstnavateli," uvedl ředitel firmy Karel Vodička.
Paroubek chce být prostředníkem mezi Ústeckým krajem a DPÚK
Expremiér a předseda ČSSD Jiří Paroubek se znovu nabídl, že zprostředkuje jednání s představiteli Ústeckého kraje, výkonné moci, popřípadě s dalšími politickými činiteli o komplexním řešení dopravní obslužnosti. V dopise ze 24. srpna jej o to požádal ředitel Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK) Pavel Knecht. Ústecký hejtman Jiří Šulc (ODS) Paroubkovu nabídku odmítl.
"Já jsem připraven do toho vstoupit. Pokud to členové rady Ústeckého kraje odmítnou, tak je to jejich politická zaslepenost a také odpovědnost, protože já chci skutečně pomoci," uvedl Paroubek poté, co dnes v Lidovém domě novinářům citoval z dopisu dopravního podniku.
Podle Šulce Paroubkova nabídka přichází pozdě. "V situaci, kdy máme zajištěny nové dopravce a Paroubek už nemá pravomoce, které měl jako premiér, je to deset minut po dvanácté," řekl Šulc. Hejtman také pochybuje o nezištnosti expremiérovy nabídky. "Proč se teď stará o to, aby DPÚK dostal 925 milionů korun? Tolik by kraj do roku 2011 stálo zdražení dopravy, s kterým přišel DPÚK," řekl.
DPÚK provozoval autobusovou dopravu na dotovaných spojích v Ústeckém kraji až do dnešního dne. Kraj firmě vypověděl v květnu smlouvu, protože se s ní nedohodl na ceně za dopravu. DPÚK se domnívá, že kraj jednal protiprávně.
Paroubek také novinářům řekl, se se seznámil s problematikou a konzultoval situaci v dopravní obslužnosti kraje s právníky. Tvrdil také, že už má koncepci základních bodů dohody. "Takže já tam nejdu s prázdnýma rukama," dodal.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist