Česká dálniční síť by měla v budoucnu měřit přes 1000 kilometrů. Nyní je v provozu více než 560 kilometrů a letos by k nim mělo přibýt dalších 72 kilometrů nových dálničních úseků. Rok 2006 by tak měl být z hlediska nově otevřených dálničních úseků rekordní. Nejvíce nových dálnic v jednom roce dosud přibylo v roce 1977, kdy byl zprovozněn 54 km dlouhý úsek dálnice D1 Mirošovice - Loket a v roce 1997, kdy bylo uvedeno do provozu 63 km dálnice D5 mezi Plzní a německou dálnicí A6.
Stav výstavby dálnic na území České republiky |
Dálnice D1 (Praha - Brno - Přerov - Lipník nad Bečvou)
|
Dálnice D2 (státní hranice ČR/Slovensko)
|
Dálnice D3 (Praha - Tábor - České Budějovice - státní hranice ČR/Rakousko)
|
Dálnice D5 (Praha - Plzeň - Rozvadov - státní hranice ČR/Německo)
|
Dálnice D8 (Praha - Ústí nad Labem - státní hranice ČR/Německo)
|
Dálnice D11 (Praha - Hradec Králové - Trutnov - státní hranice ČR/Polsko)
|
Dálnice D47 (Lipník nad Bečvou - Ostrava - státní hranice ČR/Polsko)
|
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist