Československá obchodní banka (ČSOB) kvůli poruše počítačových systémů zpracovala některé platby do jiných bank se splatností 2. a 3. října s jedno- až dvoudenním zpožděním. Informoval o tom mluvčí banky Milan Tománek. ČSOB je tak po České spořitelně již druhou tuzemskou bankou v tomto týdnu, která ohlásila problémy se systémy.


"V ČSOB došlo v tomto týdnu ke krátkodobé poruše na počítačovém rozhraní s clearingovým centrem ČNB. Ta způsobila výpadek automatické komunikace mezi servery ČSOB a clearingového centra," uvedl Tománek. Prostřednictvím clearingového centra uskutečňují české banky vzájemné převody plateb klientů.
ČSOB podle Tománka během výpadku zpracovala platby klientů ručně. Ve středu bylo standardní zpracování plateb obnoveno a příčina poruchy nalezena a odstraněna.
"Eventuální dopad na klienty ČSOB je již řešen na individuální bázi," upozornil Tománek s tím, že ČSOB se omlouvá všem poškozeným klientům.


Na pobočkách ČS byly fronty
Na pobočkách České spořitelny se v pondělí a v úterý dopoledne tvořily fronty klientů kvůli potížím při přechodu banky na nový počítačový systém. Informoval o tom Radiožurnál. Nyní již na pobočkách vládne běžný režim, řekla mluvčí banky Klára Gajdušková.
Česká spořitelna provedla o víkendu změnu vnitřního počítačového systému. Důsledkem bylo zpomalení všech operací, což podle mluvčí trvalo do úterního dopoledne. Na pobočkách banky se tvořily fronty a lidé museli déle čekat na vyřízení svých požadavků.
"Upgrade našich systémů provádíme často. Bohužel v jeho rámci došlo k této chybě. Nyní by vše mělo být již v pořádku," uvedla Gajdušková s tím, že klientům se banka omlouvá.
Na pobočky míří také víc klientů než obvykle. Klienti chtějí poradit s nově spuštěným vyšším zabezpečením internetového bankovnictví a rovněž reagují na dopis, kterým je banka vyzvala ke změně smluv u investičních produktů, uvedl Radiožurnál.