Podle odhadů České spořitelny na podvodný e-mail reagovalo jen nízké procento uživatelů služby S24. Nikdo z nich dosud neoznámil, že by v souvislosti s útokem zvaným phishing přišel o peníze, informovala o tom Česká spořitelna (ČS) v tiskové zprávě. Svůj účet si ve čtvrtek kvůli internetovému útoku preventivně zablokovalo přibližně 500 klientů ČS. Internetové bankovnictví využívá téměř 82 procent ze tří milionů klientů spořitelny.
Banka a její zákazníci se stali v noci na čtvrtek terčem podvodníků, kteří se snažili z lidí vylákat data pro přístup k jejich bankovním kontům. Řada klientů totiž obdržela podvodný email, který je vyzýval k aktivaci nového systému zabezpečení u spořitelny.
Kompenzaci případné ztráty klienta způsobené zadáním údajů do podvodného e-mailu bude Česká spořitelna posuzovat individuálně. Nemůže však podle svého vyjádření přislíbit plošnou kompenzaci, protože zadání údajů do podvodného emailu je porušením smlouvy mezi klientem a bankou. "Česká spořitelna bude každý případ posuzovat individuálně a bude hledat takové řešení, které bude pro klienty maximálně vstřícné," uvedla ČS v tiskové zprávě.
Banka upozorňuje, že o tak zásadních faktech jako je například aktualizace zabezpečení s klienty mailem nekomunikuje. Proto je vyzývá k maximální obezřetnosti.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist