Podle odhadů České spořitelny na podvodný e-mail reagovalo jen nízké procento uživatelů služby S24. Nikdo z nich dosud neoznámil, že by v souvislosti s útokem zvaným phishing přišel o peníze, informovala o tom Česká spořitelna (ČS) v tiskové zprávě. Svůj účet si ve čtvrtek kvůli internetovému útoku preventivně zablokovalo přibližně 500 klientů ČS. Internetové bankovnictví využívá téměř 82 procent ze tří milionů klientů spořitelny.


Banka a její zákazníci se stali v noci na čtvrtek terčem podvodníků, kteří se snažili z lidí vylákat data pro přístup k jejich bankovním kontům. Řada klientů totiž obdržela podvodný email, který je vyzýval k aktivaci nového systému zabezpečení u spořitelny.


Kompenzaci případné ztráty klienta způsobené zadáním údajů do podvodného e-mailu bude Česká spořitelna posuzovat individuálně. Nemůže však podle svého vyjádření přislíbit plošnou kompenzaci, protože zadání údajů do podvodného emailu je porušením smlouvy mezi klientem a bankou. "Česká spořitelna bude každý případ posuzovat individuálně a bude hledat takové řešení, které bude pro klienty maximálně vstřícné," uvedla ČS v tiskové zprávě.


Banka upozorňuje, že o tak zásadních faktech jako je například aktualizace zabezpečení s klienty mailem nekomunikuje. Proto je vyzývá k maximální obezřetnosti.