Hrubé výdaje firem na reklamu za tři čtvrtletí letošního roku ve srovnání se stejným obdobím loni podle údajů monitoringu TNS A-Connect stouply na 32,8 miliardy korun. To představuje nárůst zhruba o 15,5 procenta. Tempo růstu je vyšší, než ve srovnání let 2005 a 2004, kdy výdaje stouply zhruba o 12 procent. Největší sumy směřovaly tradičně do televizí, nejvíce peněz na prezentaci vydal mobilní operátor Vodafone.

V hrubých výdajích nejsou započítány slevy, bonusy či vzájemné výměnné obchody médií a inzerentů. Loni firmy v hrubých cenách vydaly za prvních devět měsíců roku na reklamu 28,4 miliardy korun, předloni o tři miliardy méně, v roce 2003 to bylo 22,5 miliardy.

Největší část letošních výdajů směřovalo do televizí. Firmy za TV prezentaci utratily 16 miliard, což je téměř polovina všech výdajů. Loni šlo za tři čtvrtletí do televizí za reklamu 13,7 miliardy, předloni 11,9 miliardy.

Na druhém místě, co se výdajů týče, je reklama v tisku s 12,7 miliardy korun. Následují inzerce v rádiích (2,6 miliardy), venkovní reklama (1,4 miliardy) a kinoreklama (133,4 milionu).

Největším zadavatelem inzerce za letošních prvních devět měsíců byl Vodafone, který za reklamu utratil 1,17 miliardy korun, tedy téměř dvakrát více než ve stejném období loni. Od ledna do září 2005 utratil někdejší Oskar asi 608 milionů, což v žebříčku firem znamenalo čtvrté místo. Na růstu výdajů se zřejmě výrazně projevila kampaň za přejmenování firmy. Druhým největším inzerentem byl za letošního tři čtvrtě roku Procter&Gamble (950,9 milionu korun), následoval T-Mobile (806,1 milionu) a Henkel (627,3 milionu).

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist