V dnešním pořadu České televize Otázky Václava Moravce řekl Karel Feix, že Kapsch dodrží původní termín a systém mýtného zprovozní od 1. ledna 2007. Zároveň uvedl, že společnost Kapsch zvažuje žalobu na firmu Autostrade.
Podle Kapsche se zahájení výstavby zbrzdilo o tři měsíce kvůli řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. K němu se odvolali dva neúspěšní účastníci tendru, právě firma Autostrade a sdružení Mytia. Proto se v dodatku ke smlouvě Kapsch dohodl s ministerstvem dopravy na zprovoznění mýtného k 1. lednu 2007 pouze na 900 kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Začátkem října pak krajský soud v Brně vydal předběžné opatření o zastavení stavby na návrh firmy Autostrade, podle které bylo výběrové řízení v rozporu se zákonem.
"Naši právníci zkoumali situaci kolem rozhodnutí krajského soudu, kde firma Autostrade zažádala o předběžné opatření. My jsme názoru, že jakékoliv škody a uplatňování náhrady škod, ale nejenom možná z našeho pohledu, ale možná i z pohledu státu, by mohlo jít na vrub firmě Autrostrade," řekl Feix. Dodal, že podle českého práva pokud někdo podá žádost na vydání opatření a zjistí se, že nebylo odůvodněné, měl by nést náhrady škod.
Kapsch znovu odmítl zveřejnění dodatku
Feix dnes dále uvedl, že nesouhlasí s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem, že dodatek ke smlouvě je pro stát nevýhodný. Zveřejnění dodatku, který s firmou Kapsch podepsal bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský, ale Feix odmítl. Zároveň však řekl, že firma bude jednat s ministrem Řebíčkem o druhém dodatku. Zatím od ministerstva návrh neobdrželi, Feix předpokládá, že ministerstvo vyzve firmu k jednání v pondělí, či v úterý.
Podle České televize umožňuje první dodatek proti původní smlouvě získat Kapschi jako odměnu za provoz systému další stovky milionů korun navíc. Ministerstvo údajně v dodatku přiznalo firmě Kapsch vyšší odměnu. Po dobu prvních tří měsíců od spuštění mýta bude díky dodatku prý dostávat až 15 procent z celkových výnosů. Podle původní smlouvy byla její maximální odměna šestkrát nižší. "Dodatek číslo jedna zachránil situaci, zkrátil termíny dodávky a myslím si, že je v pořádku," uvedl dříve exministr dopravy Milan Šimonovský.
K 9. listopadu bylo vztyčeno 124 konstrukcí mýtných bran a vybudováno celkem 140 betonových základů pro tyto konstrukce. V rámci první etapy budování elektronického mýtného systému má být do konce listopadu vybudováno 171 mýtných bran. Během prosince by měl začít fungovat pilotní provoz.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist