Z výsledků druhého kola středoškolské studentské soutěže Cesta do Evropského parlamentu se spotřebitelskou tematikou vyplývá, že stále někteří obchodníci neznají práva spotřebitelů, porušují je a někdy se chovají i protizákonně. Prodejci například nedodržují lhůtu pro vyřízení reklamace nebo nepřijímají k reklamaci zboží bez originálního obalu.

Mnoho obchodníků dále podle zjištění studentů například neví, kdy má zákazník nárok na vrácení peněz. Stává se také, že odebírají paragon při reklamaci, neumožňují zákazníkovi překontrolovat rozměry prodávaného zboží nebo se zbavují odpovědnosti za kvalitu zboží.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist