Podle mluvčího společnosti Jake Janga měla automobilky v posledních týdnech problémy s dodávkou zhruba 5600 autobusů. Těžkosti nastaly poté, co zástupci zaměstnanců odmítli zavedení noční směny. Společnost Hyundai v loňském roce prodala 55 493 autobusů.
Mluvčí upozornil, že ohledně zvažovaného přesunu výroby do zahraničí zatím nepadlo žádné rozhodnutí.

"Poptávka po autobusech stoupá v souladu s růstem turistiky, my však nejsme schopni tuto poptávku uspokojit, protože odboráři z naší autobusové továrny odmítli přijmout plán na noční práci," uvedl Jang. "Zvažujeme zahájení zahraniční produkce, abychom vyhověli poptávce, zejména ze strany Číny, Ruska a Blízkého východu," doplnil.

Analytici míní, že další přemísťování výroby do zahraničí je pro jihokorejskou automobilku nutností. Automobilka se snaží snižovat rizika plynoucí z častých sporů se zaměstnanci. Společnost zatím postavila své továrny ve Spojených státech, Číně, Indii a Turecku. V nejbližší době má být zahájena výstavba výrobního závodu v České republice.

Problémy se zaměstnanci však nejsou zdaleka jedinou komplikací, která Hyundai trápí. Firma prodělává také na neustále posilující jihokorejské měně. V těchto dnech musí navíc čelit netradiční situaci, kdy šéf automobilky Čong Mong-ku byl odsouzen ke třem letům odnětí svobody za zpronevěru podnikových financí.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist