Podle mluvčího společnosti Jake Janga měla automobilky v posledních týdnech problémy s dodávkou zhruba 5600 autobusů. Těžkosti nastaly poté, co zástupci zaměstnanců odmítli zavedení noční směny. Společnost Hyundai v loňském roce prodala 55 493 autobusů.
Mluvčí upozornil, že ohledně zvažovaného přesunu výroby do zahraničí zatím nepadlo žádné rozhodnutí.

"Poptávka po autobusech stoupá v souladu s růstem turistiky, my však nejsme schopni tuto poptávku uspokojit, protože odboráři z naší autobusové továrny odmítli přijmout plán na noční práci," uvedl Jang. "Zvažujeme zahájení zahraniční produkce, abychom vyhověli poptávce, zejména ze strany Číny, Ruska a Blízkého východu," doplnil.

Analytici míní, že další přemísťování výroby do zahraničí je pro jihokorejskou automobilku nutností. Automobilka se snaží snižovat rizika plynoucí z častých sporů se zaměstnanci. Společnost zatím postavila své továrny ve Spojených státech, Číně, Indii a Turecku. V nejbližší době má být zahájena výstavba výrobního závodu v České republice.

Problémy se zaměstnanci však nejsou zdaleka jedinou komplikací, která Hyundai trápí. Firma prodělává také na neustále posilující jihokorejské měně. V těchto dnech musí navíc čelit netradiční situaci, kdy šéf automobilky Čong Mong-ku byl odsouzen ke třem letům odnětí svobody za zpronevěru podnikových financí.