Podle Magleny Kunevy, nové eurokomisařky pro ochranu spotřebitele je zde velká potřeba změny. Průzkum v Evropské unii ukázal, že 71 procent spotřebitelů věří, že je obtížnější domoci se reklamace a zaslání zboží zpět z jiného členského státu.

Evropská komise bude problém diskutovat dva měsíce a v dubnu vydá své doporučení. Kuneva chce změnu především v oblasti záruk, vracení peněz a doby možnosti vratky zboží objednaného přes internet či přes telefon.

Tento návrh by se měl stát prvním oficiálním opatřením této bulharské eurokomisařky. Podle průzkum si dvacet šest procent evropských spotřebitelů zakoupilo v loňském roce zboží z jiného členského státu, ale pouze šest procent z nich tak učinilo přes internet.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist