Důvodem je zdržení způsobené ministerstvem dopravy (MD), uvedla dnes firma v reakci na středeční vyjádření náměstka ministra dopravy Jiřího Hodače. Hodač pohrozil, že v případě neshody ohledně druhé etapy mýtného bude Kapsch muset vybudovat mikrovlnný systém v původních termínech.

Kapsch ztratil, podle svého vyjádření na žádost ministerstva dopravy, více než čtyři měsíce vyjednáváním o změně technologie ve druhé etapě. Mluvčí MD Karel Hanzelka se podivil nad tím, že firma přišla s prohlášením ještě před dalším jednáním obou stran. "Odpolední jednání ještě nezačalo," řekl.

Podle původní smlouvy měla být stejně jako na dálnicích i na silnicích první třídy využita mikrovlnná technologie a dopravci měli na silnicích první třídy začít platit od 1. července 2007.

MD však požádalo na podzim firmu Kapsch o návrh systému se satelitní technologií. Kapsch poté přišel s kombinací mikrovlnného a satelitního systému. To se ovšem ministerstvu dopravy ani jeho poradní skupině v čele s děkanem dopravní fakulty ČVUT Petrem Moosem nelíbí. MD preferuje pro druhou etapu převážně satelitní systém.

Další jednání mezi Kapschem a ministerstvem dopravy se bude konat dnes. Kapsch ani ministerstvo však podle všeho nejsou ochotni ze svých požadavků ustoupit. "Je určitá hranice, za kterou už jít nemůžeme," řekl minulý týden spolumajitel holdingu Georg Kapsch. Jak bude nakonec systém na silnicích první třídy vypadat, není tedy jasné.

Pokud se jednání mezi oběma stranami protáhnou, je ohrožen i nově určený termín 1. ledna 2008. Mýtné se v ČR vybírá zatím na 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic.