Výrobce zařízení pro energetiku, elektrických kolejových vozidel a trolejbusů v roce 2006 zároveň meziročně zvýšil tržby o 2,2 miliardy korun na zhruba 9,5 miliardy korun. Ve výsledcích nejsou zahrnuty akvizice v Rusku, Maďarsku, Indii a Číně.
"Zhruba třemi miliardami korun se na loňských tržbách podílela Škoda Power (výrobce parních a spalovacích turbín), více než 6,5 miliardy Kč skupina Transportation," uvedl ředitel společnosti Jiří Zapletal. Do ní patří výrobce elektrické dopravní techniky Škoda Transportation, producent trolejbusů a trakčních motorů Škoda Electric, Vagónka Ostrava a VÚKV Praha.

"Od letoška, kdy plánujeme tržby 13 miliard korun, to začne být půl na půl," uvedl ředitel. Škoda Power loni přijala zakázky za osm miliard korun, více než dvojnásobek předloňské úrovně. Celý holding, jenž dlouhodobě inkasuje z vývozu 60 procent příjmů, podepsal kontrakty za 19 miliard Kč, meziročně o pět miliard Kč více.

Škoda Holding má nyní v Plzni a Ostravě 2800 lidí. Jejich loňská průměrná mzda přesáhla 27.000 korun, což bylo o 8500 korun více než průměr kraje. "Na letošní rok počítáme s náborem až 300 lidí," řekl ředitel. Z toho téměř polovina by jich měla - díky energetickému boomu, který by měl trvat pět let - nastoupit do Škody Power, kde je nyní 860 lidí. Nutnost zvyšování produkce si vynutí hlavně nové dělníky.

V letech 2006 až 2008 hodlá holding investovat do technologie 730 milionů korun, téměř trojnásobek oproti létům 2003 až 2005.
Škoda Power se bude v příštích letech hodně soustředit na ČEZ, Indii, Čínu a Rusko, které chtějí budovat desítky nových zdrojů. Předloni v únoru založila v indickém Dillí podnik Škoda Power Pvt. na dodávky, modernizace a servis energetických bloků. V jihočínském Kantonu má od roku 1995 firmu na výrobu menších parních turbín.