Na inzerci cen bez daně si v minulosti stěžovali konkurenti společnosti. Naposledy na neúplnou cenovou informaci upozornil konkurenční T-Mobile, podle kterého Vodafone u nabídky Neomezeného volání a SMS až čtyřem kamarádům, informuje jen o cenovém rozpětí bez DPH a o tom, že cena je bez daně, a nikoliv o celkové částce, kterou uživatel zaplatí.

"Nejdříve jsme Vodafone vyzvali k nápravě, poté co nám nevyhověli, jsme se obrátili na Českou obchodní inspekci, která je dozorovým orgánem nad uváděním ceny ve vztahu ke spotřebiteli, a dále na Radu pro Reklamu, neboť kampaň trpí i dalšími vadami ve vztahu k řádné informovanosti spotřebitele," uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

Podle mluvčího Vodafonu Jakuba Hrabovského se firma naopak rozhodla v tomto případě podnětu konkurence vyhovět. Nejprve informaci o cenách změní právě u reklamy, na kterou upozornil T-Mobile. Postupně by měla firma začít uvádět jen cenu s daní ve všech materiálech. "Vážíme si každého podnětu, který nám pomůže vylepšit vztahy ze zákazníky. O to více nás těší, že právě toto upozornění přišlo od konkurence," uvedl.

T-Mobile i O2 zatím uvádí cenu s daní pouze u předplacených služeb. Například názvy tarifů ale odvozují od ceny bez daně a cenu s daní uvádí v závorce. Podle Tomáše Liškutína ze Sdružení obrany spotřebitelů chce sdružení během letošního roku jednat se všemi operátory, aby začali uvádět pouze ceny s daní. Podle něj existuje i rozhodnutí Nejvyššího soudu, které uvedení ceny s DPH nařizuje.

"Rozhodli jsme se zákazníkům vyjít vstříc tím, že budeme komunikovat pouze konečnou cenu včetně DPH. Jedná se o zcela nový naprosto férový přístup k zákazníkům, který svědčí o tom, že Vodafone mění zažitá pravidla na trhu," dodal Hrabovský s tím, že firma doufá, že postupem doby se k její iniciativě přidají i ostatní operátoři.

Vodafone měl na konci roku 2,4 milionu zákazníků na trhu s 12,3 milionu aktivních SIM karet. Na trh vstoupil 1. března 2000 jako 3. a nejrychleji se rozvíjející mobilní operátor v České republice.