Dolní sazba daně z přidané hodnoty vzroste na devět procent, horní sazba zůstane na 19 procentech. Novinářům to po společném jednání poslaneckých klubů koaličních stran řekl poslanec ODS a exministr financí Vlastimil Tlustý. Sazba daně z příjmů právnických osob postupně klesne do roku 2010 na 19 procent ze současných 24 procent. Fyzické osoby budou ze svých příjmů platit daň s jednotnou sazbou 15 procent, která nahradí současné pásmo 12 až 32 procent. Nynější roční sleva na dani 7200 korun vzroste na více než trojnásobek a bude činit 24.840 korun, tedy 2070 korun měsíčně.

Návrh reformy financí, který ve sněmovně koaličním poslancům představila vláda, zatím nepředpokládá zrušení daně z dividend. O něm se uvažuje až v dalších krocích. O případné privatizaci státního podílu v některé firmě se při dnešní prezentaci podle něj nemluvilo.

Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace