O levné salámy jako Gothaj, Junior nebo šunkový salám už čeští spotřebitelé podle velkořezníka Pavla Eliase, spolumajitele jednoho z největších tuzemských uzenářských podniků, společnosti Procházka, nemají takový zájem jako před lety, píše o tom server iDnes. "V roce 2002 byl mezi našimi pěti nejprodávanějšími výrobky šunkový salám, ale žádná šunka. Dnes tam jsou dvě šunky a žádný šunkový salám," popisuje Martin Svatoš, který prodejnám Procházka šéfuje.
Gothaj či Junior dříve patřil k nejprodávanějším, dnes ani při nízké ceně moc lidí neoslovuje. Větší zájem je naopak o Debrecínskou pečeni, Poličan, Herkules, anglickou slaninu či vídeňský párek. Posun ke "slušné kvalitě za rozumnou cenu" je podle velkořezníků zřejmý.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist