Počátkem druhé poloviny tohoto roku nabídne Česká spořitelna jako první banka na českém trhu službu elektronické fakturace. Službu budou moci využívat jak podnikatelské subjekty z řad klientů České spořitelny, tak i ostatní firmy v České republice, oznámila banka v tiskové zprávě. Služba elektronické fakturace bude nejdříve zpřístupněna firemní klientele. Banka ale počítá v příštím roce s jejím rozšířením i pro retailové klienty prostřednictvím aplikace Servis 24. Cenu služby spořitelna zatím nezveřejnila, protože dosud nestanovila cenovou politiku.
"Službu elektronické fakturace nabídneme všem typům firem. Podniky budou moci pro odesílání, přijímání i uložení faktur využívat webový portál, nebo budou moci prostřednictvím svých podnikových systémů přenášet fakturační data automaticky," řekl ředitel úseku korporátní zákazníci David Marek. Prvním zákazníkem a současně partnerem České spořitelny v oblasti elektronické fakturace v roce 2007 se podle jeho slov stane Skupina ČEZ.
Česká spořitelna si jako dodavatele řešení pro elektronickou fakturaci mezi podniky (B2B) vybrala společnost TietoEnator, jednoho z největších poskytovatelů IT služeb v Evropě. Konsolidační platforma TietoEnator umožní firmám přijímání a odesílání faktur ve vlastním datovém formátu prostřednictvím jediného rozhraní na všechny své obchodní partnery.
V Evropě žádná novinka
Elektronické zasílání a placení faktur je v Česku novinkou, která se v jiných částech Evropy, především ve Skandinávii, používá už několik let. Jedná se o rychlý, spolehlivý a z hlediska nákladů úsporný způsob vystavování faktur a provádění plateb jak mezi firmami, tak mezi soukromými osobami. S tím, jak se bude zvyšovat počet jejích uživatelů, bude tato služba pomáhat dalšímu zefektivnění české ekonomiky.
Elektronická fakturace oproti papírovým fakturám přinese firmám podstatné snížení nákladů (až o 50 procent), ale i nižší chybovost ve fakturaci. U příjemce se přímá úspora projeví díky obdržení fakturačních dat ve strukturované podobě s možností přímého propojení do podnikových a účetních systémů (ERP) poklesem administrativních nákladů. I pro odesílatele faktur znamená elektronická fakturace výraznou přímou úsporu nákladů - zejména za tisk a zpracování faktur a za poštovné. Dalšími přínosy tohoto projektu bude zkrácení doby doručení faktury. Podle Sdružení pro informační společnost, které provedlo výzkumy v USA, je doba zpracování dokladu kratší až o 80 procent. Riziko vzniku chyb při zpracování se sníží až o 99 procent. Dalšími výhodami je automatizace souvisejících procesů a zlepšení vztahů se zákazníky. Službu však musí mít aktivovanou i obchodní partneři.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist