Počátkem druhé poloviny tohoto roku nabídne Česká spořitelna jako první banka na českém trhu službu elektronické fakturace. Službu budou moci využívat jak podnikatelské subjekty z řad klientů České spořitelny, tak i ostatní firmy v České republice, oznámila banka v tiskové zprávě. Služba elektronické fakturace bude nejdříve zpřístupněna firemní klientele. Banka ale počítá v příštím roce s jejím rozšířením i pro retailové klienty prostřednictvím aplikace Servis 24. Cenu služby spořitelna zatím nezveřejnila, protože dosud nestanovila cenovou politiku.
"Službu elektronické fakturace nabídneme všem typům firem. Podniky budou moci pro odesílání, přijímání i uložení faktur využívat webový portál, nebo budou moci prostřednictvím svých podnikových systémů přenášet fakturační data automaticky," řekl ředitel úseku korporátní zákazníci David Marek. Prvním zákazníkem a současně partnerem České spořitelny v oblasti elektronické fakturace v roce 2007 se podle jeho slov stane Skupina ČEZ.
Česká spořitelna si jako dodavatele řešení pro elektronickou fakturaci mezi podniky (B2B) vybrala společnost TietoEnator, jednoho z největších poskytovatelů IT služeb v Evropě. Konsolidační platforma TietoEnator umožní firmám přijímání a odesílání faktur ve vlastním datovém formátu prostřednictvím jediného rozhraní na všechny své obchodní partnery.
V Evropě žádná novinka
Elektronické zasílání a placení faktur je v Česku novinkou, která se v jiných částech Evropy, především ve Skandinávii, používá už několik let. Jedná se o rychlý, spolehlivý a z hlediska nákladů úsporný způsob vystavování faktur a provádění plateb jak mezi firmami, tak mezi soukromými osobami. S tím, jak se bude zvyšovat počet jejích uživatelů, bude tato služba pomáhat dalšímu zefektivnění české ekonomiky.
Elektronická fakturace oproti papírovým fakturám přinese firmám podstatné snížení nákladů (až o 50 procent), ale i nižší chybovost ve fakturaci. U příjemce se přímá úspora projeví díky obdržení fakturačních dat ve strukturované podobě s možností přímého propojení do podnikových a účetních systémů (ERP) poklesem administrativních nákladů. I pro odesílatele faktur znamená elektronická fakturace výraznou přímou úsporu nákladů - zejména za tisk a zpracování faktur a za poštovné. Dalšími přínosy tohoto projektu bude zkrácení doby doručení faktury. Podle Sdružení pro informační společnost, které provedlo výzkumy v USA, je doba zpracování dokladu kratší až o 80 procent. Riziko vzniku chyb při zpracování se sníží až o 99 procent. Dalšími výhodami je automatizace souvisejících procesů a zlepšení vztahů se zákazníky. Službu však musí mít aktivovanou i obchodní partneři.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist