Stejně jako ve většině evropských zemí lze i v Česku vnímat únavu diváků z tradiční televizní reklamy. Až 76 procent Čechů se domnívá, že je v televizi reklamy přespříliš. Podobný názor zastává i valná část obyvatel Francie, Španělska a Polska. Celkem pozitivně vidí reklamu Němci, více než polovině se obecně líbí a třetina říká, že jim pomáhá v rozhodování při nákupech. Vyplývá to z průzkumu Global TGI Barometer.

Mezi skupiny, které výrazně pozitivně vnímají televizní reklamu, patří Afričané. Přes 60 procent Keňanů a téměř polovina obyvatel Jižní Afriky si reklamy cení stejně jako ostatních programy. Podobně v Latinské Americe skoro tři čtvrtiny Brazilců a 68 procent Peruánců televizní reklama zajímá.

Televizním inzerentům velmi pravděpodobně přibudou problémy v podobě nových technologií, jako osobní videorekordéry a DVD rekordéry. Například téměř 75 procent britských konzumentů přetáčí reklamy, když sledují nahrané televizní programy. Tyto tendence spolu s uvolněním vládních restrikcí v některých zemích nutí vlastníky značek zvažovat nové způsoby propagace v televizi.