Stejně jako ve většině evropských zemí lze i v Česku vnímat únavu diváků z tradiční televizní reklamy. Až 76 procent Čechů se domnívá, že je v televizi reklamy přespříliš. Podobný názor zastává i valná část obyvatel Francie, Španělska a Polska. Celkem pozitivně vidí reklamu Němci, více než polovině se obecně líbí a třetina říká, že jim pomáhá v rozhodování při nákupech. Vyplývá to z průzkumu Global TGI Barometer.
Mezi skupiny, které výrazně pozitivně vnímají televizní reklamu, patří Afričané. Přes 60 procent Keňanů a téměř polovina obyvatel Jižní Afriky si reklamy cení stejně jako ostatních programy. Podobně v Latinské Americe skoro tři čtvrtiny Brazilců a 68 procent Peruánců televizní reklama zajímá.
Televizním inzerentům velmi pravděpodobně přibudou problémy v podobě nových technologií, jako osobní videorekordéry a DVD rekordéry. Například téměř 75 procent britských konzumentů přetáčí reklamy, když sledují nahrané televizní programy. Tyto tendence spolu s uvolněním vládních restrikcí v některých zemích nutí vlastníky značek zvažovat nové způsoby propagace v televizi.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist