Tvrdý konkurenční boj zapříčiňuje zvyšování doplňkového sortimentu v nabídce obchodníků a zároveň s sebou přináší rozšiřování finančních i nefinančních služeb zákazníkům. Vyplývá to z průzkumu společnosti GE Money Multiservis. Ta se v rámci soutěže Obchodník roku 2007 dotázala padesáti největších majitelů obchodů. Zisk z prodeje doplňkového zboží se rok od roku zvyšuje, aktuálně se pohybuje mezi pěti a dvaceti procenty z celkových tržeb.
Tisková mluvčí GE Money Multiservis Eva Chaloupková uvedla k tomuto tématu: "Z výsledků šetření jednoznačně vyplývá, že obohacení sortimentu o jiný druh zboží, než na který jsou prodejci ve svých obchodech zaměřeni, je stále výraznějším trendem a zřejmou snahou o vytváření konkurenční výhody."
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist