Velkoprostorovým vozům MPV dávají při nákupu nového automobilu stále více přednost čeští motoristé. Podíl těchto vozů na trhu se od roku 2002 zvýšil o 3,6 procentního bodu na více než deset procent. Vyplývá to z údajů to Sdružení automobilového průmyslu.

Zatímco zájem o přeplněnou kategorii MPV, kam patří Škoda Roomster nebo Citroen Xsara Picasso, roste, podíl dominantní třídy malých vozů, jejichž představitelem je třeba Škoda Fabia a Toyota Yaris, se za posledních pět let snížil o 5,5 procentního bodu na 43,8 procenta.

Pokles o 4,5 bodu na 16,5 procenta zaznamenala i střední třída a mírně klesl i podíl vyšší střední třídy. Naopak nižší střední si o téměř 1,5 procentního bodu polepšila na 15,3 procenta. V prvním pololetí se v Česku prodalo 67 560 osobních aut, což je o téměř šest procent více než loni.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru