Když 20. srpna vypukl na stroji Boeing 737-800 společnosti China Airlines po přistání na letišti v Okinawě požár, zachránili se všichni cestující i posádka. Přesto však nařídil Americký letový dozor (FAA) kontrolu všech letadel tohoto typu, které jsou používány americkými leteckými společnostmi. Nyní totéž požaduje i Evropská agentura pro letovou bezpečnost (EASA). Informoval o tom týdeník Der Spiegel.

Vyšetřování v Japonsku zjistilo, že se uvolnil čep na pravých předních přistávacích klapkách, který následně prorazil palivovou nádrž letadla.

"Tato nehoda nás přiměla učinit taková opatření. Spolu s Boeingem i nadále vyhodnocujeme celou situaci," řekl mluvčí FAA.

Jim Proulx, mluvčí Boeingu, uvedl, "Jedná se o závažný problém který může ovlivnit bezpečnost letu, je proto velice důležité aby byl řešen."

Doposud nebyly zjištěny žádné další podobné závady tohoto typu. Dohromady má být zkontrolováno 2350 nových generací Boeingu 737 po celém světě, 783 z nich z USA.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist