Uživatelé internetových služeb Komerční banky se kvůli technické závadě na síti nemohli dnes dopoledne dostat na stránky Moje banka.

"Museli jsme čekat, až doběhne aktualizace dat, kterou běžně děláme přes noc. Tentokrát se to však celé posunulo, jelikož se věci dělají posloupně," komentovala událost pro server iHNed.cz  Romana Ondrušková, mluvčí Komerční banky.

Problémům s dostupností přímého bankovnictví a nefunkčností některých bankomatů čelila Komerční banka i v polovině letošního srpna. Důvodem byl tehdy výpadek elektrického proudu v budově banky na Václavském náměstí v Praze.

České spořitelně nešel proud

Podobné problémy měly v minulosti i jiné bankovní domy. Začátkem srpna postihl výpadek elektrického proudu i počítačové středisko České spořitelny. Její klienti nemohli zhruba jeden a půl hodiny využívat bankomaty, platit kartami za nákup zboží a používat internetové bankovnictví.

Navzdory technickým zádrhelům oblíbenost internetového bankovnictví stále roste. Komerční banka uvedla, že ke konci letošního června využívalo její přímé bankovnictví  872 tisíc lidí, což je více než polovina všech klientů banky. Z toho internet podle údajů z prvního pololetí letošního roku využívá více než 370 tisíc klientů, kteří loni provedli téměř 34 milionů transakcí o objemu 2,3 bilionu korun.