Dvoutubusový tunel vede poblíž středomořského pobřeží a je dlouhý 8,2 kilometru. Jeho ražení si vyžádalo přes dva roky prací, které skončily v pátek večer.
Jde o klíčový článek nově budované vysokorychlostní linky mezi Perpignanem na francouzské a Figuerasem na španělské straně hranic. Linku na základě tendru z roku 2004 buduje společnost Eiffage nákladem 1,1 miliardy eur (asi 30 miliard korun).
Tubusy jsou od sebe vzdáleny 25 až 35 metrů, ale na každých 200 metrech jsou spojeny galeriemi, které umožní případný zásah v nouzi.
List Le Figaro dnes napsal, že první francouzský rychlovlak TGV měl původně z Perpignanu do Barcelony přijet už v roce 2009, ale že se to zpozdí kvůli výstavbě dvou tunelů - pod historickým centrem města Gerony a v blízkosti známého modernistického chrámu Svaté rodiny v samotné Barceloně. Tam musily být práce minulý měsíc zastaveny poté, co kvůli otřesům při ražení začaly padat z fasády katedrály keramické dlaždice.
Spojení TGV z Paříže do Barcelony si ovšem ještě na francouzské straně vyžádá vybudování rychlovlakové trati mezi Nîmes a Perpignanem.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist