Americká společnost Yum! Brands vytvořila ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk 231 milionů dolarů (asi čtyři miliardy Kč), což je zhruba stejně jako o rok dříve. Výsledek je lepší, než činily odhady analytiků, výhled do budoucna ale zklamal, takže akcie firmy oslabily. Yum! Brands provozuje například restaurace Kentucky Fried Chicken (KFC).

Zisk na akcii činil 44 centů a zvýšil se z předchozích 42 centů před rokem. Jedna akcie vydělala svému majiteli více peněz i přesto, že celkový čistý zisk o milion dolarů klesl. Podnik totiž odkupuje vlastní akcie, čímž přispívá k růstu kurzu.

Analytici v anketě agentury Reuters očekávali, že zisk na akcii zůstane na 42 centech. Management předpokládá, že během letošního roku akcionářům vrátí minimálně dvě miliardy dolarů, takže samotný odkup bude mít příznivý vliv na růst zisku na akcii a nepřímo i na růst kurzu.

Tržby se zvýšily o osm procent na 3,26 miliardy dolarů, zatímco analytici v průměru čekali růst pouze na 3,16 miliardy USD. Vedle restaurací KFC Yum! Brands provozuje i řetězce Taco Bell a Pizza Hut a v poslední době dynamicky roste hlavně v Číně.

Yum! Brands má v celém světě více než 35.000 restaurací a působí i na českém trhu. Restaurace KFC v České republice provozuje společnost American Restaurants. Na mladých trzích Yum! také registruje nejvyšší růst. Zatímco ve Spojených státech tržby ve čtvrtletí vzrostly o jedno procento, v Číně o 17 procent. Na trzích mimo USA činil průměrný růst tržeb pět procent.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist