Čistý zisk amerického výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo se v posledním loňském čtvrtletí snížil o zhruba třetinu na 1,26 miliardy dolarů z 1,83 miliardy dolarů před rokem. Způsobily to zvýšené daňové sazby a pokles prodeje sycených nápojů, sdělila dnes společnost, která je tradičně hlavním konkurentem koncernu Coca-Cola.

Tržby firmy, známé především nápojem Pepsi Cola a lupínky Frito Snacks, stouply naopak o 18 procent na 12,35 miliardy dolarů. Výsledky podle agentury Reuters splnily očekávání analytiků.

PepsiCo předpokládá, že letos se jí bude dařit plnění jejích dlouhodobých cílů. Firma čeká růst odbytu o tři až pět procent, vzestup tržeb o pět až deset procent a růst nákladů o zhruba pět procent.

Minulý měsíc oznámila firma Pepsi Bottling Group, která je největší plnírnou nápojů Pepsi, stagnující odbyt v USA a pokles prodeje chlazených nápojů prodávaných v obchodech nebo u čerpacích stanic. Podle některých analytiků je tento vývoj známkou důsledků nynější slabosti americké ekonomiky.