Čistý zisk amerického výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo se v posledním loňském čtvrtletí snížil o zhruba třetinu na 1,26 miliardy dolarů z 1,83 miliardy dolarů před rokem. Způsobily to zvýšené daňové sazby a pokles prodeje sycených nápojů, sdělila dnes společnost, která je tradičně hlavním konkurentem koncernu Coca-Cola.

Tržby firmy, známé především nápojem Pepsi Cola a lupínky Frito Snacks, stouply naopak o 18 procent na 12,35 miliardy dolarů. Výsledky podle agentury Reuters splnily očekávání analytiků.

PepsiCo předpokládá, že letos se jí bude dařit plnění jejích dlouhodobých cílů. Firma čeká růst odbytu o tři až pět procent, vzestup tržeb o pět až deset procent a růst nákladů o zhruba pět procent.

Minulý měsíc oznámila firma Pepsi Bottling Group, která je největší plnírnou nápojů Pepsi, stagnující odbyt v USA a pokles prodeje chlazených nápojů prodávaných v obchodech nebo u čerpacích stanic. Podle některých analytiků je tento vývoj známkou důsledků nynější slabosti americké ekonomiky.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist