Zisk společnosti Wal-Mart, největšího maloobchodního řetězce světa, v posledním čtvrtletí finančního roku, který skončil na konci ledna vzrostl o čtyři procenta a dosáhl částky 4,096 miliardy dolarů. Firma těžila především se zaměření na produkty s nízkou cenou a vysokého růstu tržeb v zahraničí.
Čisté tržby společnosti dosáhly částky 106,27 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 8,3 procenta. Lví podíl na tomto nárůstu mělo zahraničí, kde tržby stouply o 18,8 procenta, zatímco ve Spojených státech amerických pouze o pět procent. Tržby v obchodech otevřených nejméně jeden rok vzrostly Wal-Martu v USA pouze o 1,7 procenta.
V USA provozuje společnost přes čtyři tisíce obchodů, v zahraničí další tři tisíce. Vzhledem k obavám o další vývoj ekonomiky, který působí na snižování výdajů spotřebitelů se společnost zaměřila na levné produkty. Tato strategie, která se společnosti zatím vyplatila, by měla pokračovat i v dalším fiskálním roce.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist