Zisk společnosti Wal-Mart, největšího maloobchodního řetězce světa, v posledním čtvrtletí finančního roku, který skončil na konci ledna vzrostl o čtyři procenta a dosáhl částky 4,096 miliardy dolarů. Firma těžila především se zaměření na produkty s nízkou cenou a vysokého růstu tržeb v zahraničí.

Čisté tržby společnosti dosáhly částky 106,27 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 8,3 procenta. Lví podíl na tomto nárůstu mělo zahraničí, kde tržby stouply o 18,8 procenta, zatímco ve Spojených státech amerických pouze o pět procent. Tržby v obchodech otevřených nejméně jeden rok vzrostly Wal-Martu v USA pouze o 1,7 procenta.

V USA provozuje společnost přes čtyři tisíce obchodů, v zahraničí další tři tisíce. Vzhledem k obavám o další vývoj ekonomiky, který působí na snižování výdajů spotřebitelů se společnost zaměřila na levné produkty. Tato strategie, která se společnosti zatím vyplatila, by měla pokračovat i v dalším fiskálním roce.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist