Americkému výrobci sportovního oblečení a obuvi Nike Inc. stoupl ve třetím čtvrtletí fiskálního roku čistý zisk o 32 procent na 464 milionů USD (7,6 miliardy Kč). Společnosti pomohl vysoký prodej v zahraničí, zvláště v Asii, příznivý vývoj směnných kurzů a nižší náklady. Vyplývá to z prohlášení, které firma zveřejnila v noci na čtvrtek.
Celkové příjmy největšího světového výrobce sportovního oblečení a obuvi stouply za tři měsíce do konce února o 16 procent na 4,5 miliardy USD. Nejvíce k růstu přispěla oblast Asie a Tichomoří, kde se tržby zvýšily o 27 procent. V Evropě stouply o 23 procent a na americkém kontinentu o 20 procent. Na domácím trhu v USA tržby narostly o pět procent. Hodnota nových objednávek vzrostla o 11 procent, V USA se však zvýšila jen o jedno procento.
Nike zažívá vysoký zájem o sportovní obuv v rozvíjejících se zemích kvůli letním olympijským hrám v Pekingu. V Číně se tržby ve třetím čtvrtletí zvýšily bez zahrnutí vlivu směnných kurzů o 50 procent a již překonaly jednu miliardu dolarů.
Nike nedávno dokončil akvizici britského konkurenta Umbro, který se zaměřuje hlavně na fotbalové oblečení a obuv. Společnost doufá, že se jí tak podaří výrazně podpořit svoji fotbalovou divizi, protože Umbro prodává své zboží ve více než 90 zemích světa. Naopak se Nike rozhodl prodat svoji divizi Bauer Hockey a značku oblečení Starter, napsaly agentury AP a Reuters.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist