Návrh ministerstva financí počítá s tím, že by se příjmy fyzických osob i nadále danily 15 procenty. To však odmítá část poslanců ODS s tím, že by to poškodilo lidi s nižšími příjmy.

"Budeme navrhovat, aby se sazba daně z příjmů fyzických osob zvedla na 15 procent a aby v podstatě snížení zátěžové povinnosti bylo dosaženo snížením pojistného," řekl náměstek ministra financí Peter Chrenek.

"Když se připočte úprava v systému slev, lidé s nižšími platy prodělají. Část ODS proto nesouhlasí a z dřív domluveného ustoupit nechce," uvedla Česká televize, která informaci o navrhované změně sazby přinesla.

V případě návrhu, který daň snižuje, se odvody významně sníží pouze nejvyšším příjmovým skupinám. Naopak čistý příjem lidí s platem pod dvacet tisíc korun půjde dolů až o stovky korun, informovala televize.

Návrh ministerstva financí je nepřijatelný pro skupinu poslanců kolem Vlastimila Tlustého. "Varianta, ve které je patnáctiprocentní sazba daně z příjmů, je překonána. V zákoně je uvedeno 12,5 procenta a já dojednané považuji za dojednané," řekl Tlustý.

Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace