Návrh ministerstva financí počítá s tím, že by se příjmy fyzických osob i nadále danily 15 procenty. To však odmítá část poslanců ODS s tím, že by to poškodilo lidi s nižšími příjmy.
"Budeme navrhovat, aby se sazba daně z příjmů fyzických osob zvedla na 15 procent a aby v podstatě snížení zátěžové povinnosti bylo dosaženo snížením pojistného," řekl náměstek ministra financí Peter Chrenek.
"Když se připočte úprava v systému slev, lidé s nižšími platy prodělají. Část ODS proto nesouhlasí a z dřív domluveného ustoupit nechce," uvedla Česká televize, která informaci o navrhované změně sazby přinesla.
V případě návrhu, který daň snižuje, se odvody významně sníží pouze nejvyšším příjmovým skupinám. Naopak čistý příjem lidí s platem pod dvacet tisíc korun půjde dolů až o stovky korun, informovala televize.
Návrh ministerstva financí je nepřijatelný pro skupinu poslanců kolem Vlastimila Tlustého. "Varianta, ve které je patnáctiprocentní sazba daně z příjmů, je překonána. V zákoně je uvedeno 12,5 procenta a já dojednané považuji za dojednané," řekl Tlustý.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace



