obchod-192x128.jpgTržby 50 nejsilnějších společností v České republice v loňském roce stouply o 11 procent na 409,5 miliardy korun. Většina růstu tržeb přitom připadá na první desítku firem, které loni utržily o 30 miliard více.

Rozdíl mezi nimi a zbytkem žebříčku se tak dále prohloubil. Vyplývá to z průzkumu provedeného společností Incoma Research a časopisem Moderní obchod.

Zcela nejvyšších tržeb dosáhly společnosti Ahold a Tesco, kde činily 42 miliard korun. Třetí v žebříčku tržeb je pak řetězec Makro s téměř 40 miliardami korun. Největší růst tržeb však zaznamenala společnost Tesco, které dýchaly na záda firmy Billa, Kaufland a Ahold.

Čtěte více

Podle Zdeňka Skály ze společnosti Incoma Research je nejnovějším trendem příklon lidí k malým prodejnám. Roste obliba specializovaných prodejen, mnohé řetězce navíc začínají provozovat prodejny typu "večerka".

Do roku 2010 se má podle průzkumu snížit podíl nezávislých prodejen. Růst mají naopak diskonty, jejichž podíl by se měl zvýšit ze současných 13 na 17 procent.