Zájem o vozidla, která využívají takzvaný hybridní pohon, to jest kombinaci klasického spalovacího motoru a elektromotoru, vzrostl letos v Česku zhruba o dvě třetiny. Prodaná vozidla se však stále počítají na desítky kusů a tvoří tak zhruba jedno promile trhu. Důvodem nízkých prodejů je omezená nabídka modelů a vyšší pořizovací cena.
V současné době nabízejí auta s hybridním pohonem v Česku pouze tři značky - Toyota, Honda a Lexus. Podle jejich zástupců chybí v naší zemi dostatečná pobídka ze strany státu motivující lidi k nákupu těchto aut. "Jiné země nabízejí například nižší daňové zatížení při nákupu automobilu, nižší silniční daň nebo zdarma vjezd do centra města, jako je to v případě Londýna," uvedla mluvčí Hondy v ČR Hana Holcová.
Nejprodávanějším modelem na českém trhu je Toyota Prius. Od začátku roku do konce uplynulého měsíce bylo prodáno 53 vozů, zatímco loni jen 32. U luxusní značky Lexus, která je součástí automobilky Toyota činil podíl hybridních vozidel letos 64 procent všech prodaných aut, zatímco loni to bylo jen 40 procent.
Automobilka Honda prodala od roku 2006 v Česku celkem 36 vozů modelové řady Civic s hybridním pohonem. Průkopníkem hybridního pohonu se stala Toyota se svým modelem Prius, který uvedla na trh již před jedenácti roky. Další japonská automobilka Honda se snaží náskok Toyoty dohnat a na začátek příštího roku plánuje uvedení levného vozu s kombinovaným pohonem.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist