Belgický pivovar InBev se podle New York Times přiblížil k převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch. Vedení společnosti Anheuser-Busch nyní podle listu o prodeji podniku firmě InBev aktivně jedná, ačkoli se původně stavělo proti této myšlence. Spojením podniků by vznikl největší výrobce piva na světě.
Podle jednoho ze zdrojů InBev naznačil, že by byl ochoten zvýšit nabídku z původně navrhovaných 65 dolarů za akcii. Původní nabídka ohodnocuje celý podnik na více než 46 miliard dolarů (přes 685 miliard korun).
InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev a mezi jeho hlavní značky piva patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl.
Anheuser odmítl InBev: Nabízíte málo
Graham Mackay: Globální velikost na trhu piva není vše
Politici v USA se bojí prodat Anheuser-Bush do Evropy. "Jde o národ"
Anheuser-Busch se světoznámou značkou Budweiser je největší americký producent piva s podílem 48,5 procenta na trhu v USA. Firma vede po celém světě řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značky Budweiser a Bud.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist