Anheuser_Busch__192x128_.jpgBelgický pivovar InBev se podle New York Times přiblížil k převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch. Vedení společnosti Anheuser-Busch nyní podle listu o prodeji podniku firmě InBev aktivně jedná, ačkoli se původně stavělo proti této myšlence. Spojením podniků by vznikl největší výrobce piva na světě.

Podle jednoho ze zdrojů InBev naznačil, že by byl ochoten zvýšit nabídku z původně navrhovaných 65 dolarů za akcii. Původní nabídka ohodnocuje celý podnik na více než 46 miliard dolarů (přes 685 miliard korun).

InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev a mezi jeho hlavní značky piva patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl.

Čtěte také

Anheuser-Busch se světoznámou značkou Budweiser je největší americký producent piva s podílem 48,5 procenta na trhu v USA. Firma vede po celém světě řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značky Budweiser a Bud.