1129RUSKO_STYL_TRH_LUXUS_3_918_1___192x128_.jpgAnalytici respektované firmy Merrill Lynch spočítali, že tržby z prodeje luxusního zboží stoupnou v letošním roce o osm procent. V letech 2009 a 2010 tempo růstu pouze zpomalí na šest procent.

Více luxusu si dopřejí v Asii, v Evropě a v USA se přece jen krize projeví i v tomto oboru.

Analytici však snížili svůj předchozí odhad z počátku letošního roku. Tehdy očekávali, že tržby se letos zvýší o 12 procent.


Luxus v časech krize. Podívejte se na něj

Anylýza se liší od studie poradenské společnosti Bain & Co zveřejněné minulý měsíc. Podle té by se měly tržby z prodeje luxusního zboží naopak příští rok poprvé za více než deset let snížit, a to o tři až sedm procent.

Luxusní značky zatím celkem dobře odolávaly ekonomické a finanční krizi, protože většina jejich zákazníků je natolik bohatá, že nepociťuje problémy spojené se zpomalením růstu ekonomiky. V posledních letech však střední vrstva bohatla a začala činit významnou část zákazníků některých luxusních firem. Právě na tuto část zákazníků začala nejvíce doléhat krize na finančních trzích spojená s prudkým poklesem akciových trhů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist