Analytici respektované firmy Merrill Lynch spočítali, že tržby z prodeje luxusního zboží stoupnou v letošním roce o osm procent. V letech 2009 a 2010 tempo růstu pouze zpomalí na šest procent.
Více luxusu si dopřejí v Asii, v Evropě a v USA se přece jen krize projeví i v tomto oboru.
Analytici však snížili svůj předchozí odhad z počátku letošního roku. Tehdy očekávali, že tržby se letos zvýší o 12 procent.
Anylýza se liší od studie poradenské společnosti Bain & Co zveřejněné minulý měsíc. Podle té by se měly tržby z prodeje luxusního zboží naopak příští rok poprvé za více než deset let snížit, a to o tři až sedm procent.
Luxusní značky zatím celkem dobře odolávaly ekonomické a finanční krizi, protože většina jejich zákazníků je natolik bohatá, že nepociťuje problémy spojené se zpomalením růstu ekonomiky. V posledních letech však střední vrstva bohatla a začala činit významnou část zákazníků některých luxusních firem. Právě na tuto část zákazníků začala nejvíce doléhat krize na finančních trzích spojená s prudkým poklesem akciových trhů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist