1129RUSKO_STYL_TRH_LUXUS_3_918_1___192x128_.jpgAnalytici respektované firmy Merrill Lynch spočítali, že tržby z prodeje luxusního zboží stoupnou v letošním roce o osm procent. V letech 2009 a 2010 tempo růstu pouze zpomalí na šest procent.

Více luxusu si dopřejí v Asii, v Evropě a v USA se přece jen krize projeví i v tomto oboru.

Analytici však snížili svůj předchozí odhad z počátku letošního roku. Tehdy očekávali, že tržby se letos zvýší o 12 procent.


Luxus v časech krize. Podívejte se na něj

Anylýza se liší od studie poradenské společnosti Bain & Co zveřejněné minulý měsíc. Podle té by se měly tržby z prodeje luxusního zboží naopak příští rok poprvé za více než deset let snížit, a to o tři až sedm procent.

Luxusní značky zatím celkem dobře odolávaly ekonomické a finanční krizi, protože většina jejich zákazníků je natolik bohatá, že nepociťuje problémy spojené se zpomalením růstu ekonomiky. V posledních letech však střední vrstva bohatla a začala činit významnou část zákazníků některých luxusních firem. Právě na tuto část zákazníků začala nejvíce doléhat krize na finančních trzích spojená s prudkým poklesem akciových trhů.