Nábytek je jediný sortiment, při jehož nakupování ženy aktivněji využívají kreditních karet než muži. V ostatních oblastech naopak svými kreditními kartami více platí muži, zejména pokud jde o nakupování v hobbymarketech a obchodech s elektronikou. Vyplývá to z údajů a průzkumů společnosti GE Money Multiservis.
Jak muži, tak ženy považují kreditní karty za moderní a užitečný nástroj k placení, a to i pokud jde o každodenní nákupy. Ty ženy absolvují až pětkrát častěji než muži, přesto mají lepší přehled o svých útratách. Zapisují si je totiž.
Lidé si půjčují stále opatrněji, banky nechtějí zlevnit úvěry
Spořitelna bude více zvýhodňovat klienty s větším obratem na účtu
Podle výsledků průzkumů pořizují lidé v Česku elektroniku nebo nábytek ve srovnání s jinými středoevropskými národy nejčastěji. Prodejny nábytku jsou však jediným místem, kde ženy utrácejí prostřednictvím kreditních karet více než muži. Podle průzkumu platí tímto způsobem více ženy u čtyř z pěti největších prodejců nábytku v České republice.
V jiných oblastech maloobchodu jsou aktivnějšími uživateli kreditních karet muži. Nejvíce to platí pro nakupování v hobbymarketech a obchodech s elektronikou. Zde je rozdíl mezi pohlavími ještě výraznější, než jak je tomu u prodejců nábytku. Na muže totiž připadají přibližně dvě třetiny financované částky v hobbymarketech, u prodejců elektroniky je to jen o něco málo méně.
Každodenní nákupy dělá jen 4 procenta mužů
"S velkou nadsázkou lze říci, že ženy a muži mají rozdělenou práci při zařizování domácnosti – ženy nakoupí nábytek a muži vybaví byt či dům elektronikou," říká Viktor Houška, business development manager GE Money Multiservis.
Výsledky průzkumů GE Money Multiservis ukazují, že každodenní nákupy přiznávají pouhá 4 procenta českých mužů, zatímco ženy jsou až pětkrát aktivnější. Většina Čechů souhlasí s tím, že pro muže je nakupování nezbytnou nutností.
Téměř každý šestý muž je přesvědčen o tom, že ženy nakupují efektivněji a až dvě třetiny Čechů si myslí, že ženy jsou schopnější efektivněji řídit rodinný rozpočet. Navíc až tři čtvrtiny Češek mají přehled o svém majetku a každá šestá žena přesně ví, za co měsíčně utrácí. Ženy si totiž své výdaje zapisují. Na rozdíl od mužů až 60 procent žen vyhodnocuje všechny možnosti, jak minimalizovat své výdaje.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist