Německá automobilka Opel zvýšila v prvním čtvrtletí prodej na domácím trhu meziročně o 60 procent na zhruba 120.000 vozů díky takzvanému šrotovnému, jež zavedla německá vláda. Uvedl to v pátek podle agentury AP šéf prodeje společnosti Michael Klaus.
Německo letos začalo vyplácet bonus 2500 eur (téměř 70.000 korun) za koupi nového energeticky úsporného automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu.
GM opustí 7500 lidí, využijí bonus za dobrovolný odchod - čtěte ZDE
Automobilka Tatra pro letošní rok kvůli krizi zmrazila mzdy - čtěte ZDE
Opel nyní žádá o finanční pomoc ve výši zhruba 3,3 miliardy eur (zhruba 90 miliard korun) z veřejných zdrojů. Německá vláda chce ale před rozhodnutím o poskytnutí pomoci vidět podnikatelský plán, který by prokázal životaschopnost podniku. Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25.000 lidí, automobily vyrábí rovněž v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.