Největší česká automobilka Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí nejhorší výsledek za poslední roky. Čistý zisk jí spadl o 91,4 procenta na 312 milionů korun. Firma dodala zákazníkům zhruba 143 000 aut, o 17,5 procenta méně než loni. Informoval o tom mluvčí firmy Jaroslav Černý.
Za velký propad v meziročním srovnání může především celosvětová hospodářská krize a s ní spojená recese automobilového průmyslu. Škodovka v prvních třech měsících letošního roku vyrobila zhruba 99.000 aut, o 44,6 procenta méně než loni. Tržby ji klesly o 29,6 procenta na 39,7 miliardy korun.
Aktuálně se však pro firmu dobře vyvíjí situace na trzích, kde byla zavedena šrotovací prémie. Objem došlých objednávek v Evropě byl od ledna do března zhruba 27 procent nad úrovní roku 2008. Škodovce se nyní podle Černého daří zejména na německém, rakouském, slovenském, polském, ale i českém trhu. Také v Číně se objem objednávek nacházel zhruba 14 procent nad úrovní předchozího roku. Zájem je především o fabie, roomstery a vozy s úsporným motorem o objemu 1,2 litru.
"První čtvrtletí roku 2009 bylo velmi obtížné. Dopady celosvětové ekonomické krize neminuly ani společnost Škoda Auto. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám ovšem podařilo rozšířit podíl na důležitých trzích, jako například v Německu a v Číně. Také situace v počtu objednávek se ve společnosti Škoda vyvíjí velmi pozitivně. Mimo to jsme přijali množství konkrétních opatření, abychom trvale zajistili ekonomickou situaci značky a abychom z krize vyšli posíleni,“ řekl předseda představenstva Reinhard Jung.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist