České velkoobchody Makro mají  nového generálního ředitele. Stal se jím Axel Hluchy, Němec s českými kořeny.

"Před svým působením v Česku pracoval jako ředitel Makra na Ukrajině či v Bulharsku, " potvrdila HN mluvčí Makra Markéta Světlíková.

O svého šéfa přišlo Makro v září, kdy českou pobočku opustil Ital Andrea Colombo, který Makro vedl zhruba rok.
Od té doby byl dočasným ředitelem společnosti jmenován dosavadní provozní ředitel John Murphy.

Makro tak v poměrně krátké době řídí už čtvrtý šéf. Před Colombem vedl pobočku Martin Dlouhý, který se z Česka přesunul do Indie. Také on šéfoval Makru zhruba rok.

Makro změnilo cenovou strategii

Zhruba před měsícem společnost oznámila, že pro svých 800 tisíc zákazníků připravila novou cenovou strategii. Ta se vztahuje na potraviny důležité pro nezávislý obchod a gastronomii a nabízí jistotu nejlevnějšího nákupu.

Makro bude pravidelně monitorovat ceny a automaticky je upravovat tak, aby byla zajištěna nejvýhodnější cena na trhu. Makro k promoakci ve spolupráci s agenturou WMC/Grey vyvinulo "bojovnou" kampaň, zahrnující direct mail, in-store rádio, outdoor i TV wall.

Společnost chce kampaní pomoci svým zákazníkům v krizi a zároveň od nich očekává větší obraty. "Krize naše zákazníky, zejména v oblasti nezávislého maloobchodu a Horeca (gastronomie a hotelnictví), začíná negativně ovlivňovat, a proto jsme se rozhodli jim podat další pomocnou ruku," uvedl ředitel pro řízení vztahů se zákazníky společnosti Makro AlešDrábek.