Do dalšího kola soutěže na prodloužení pražského metra ze stanice Dejvická do Motola postoupilo sdružení firem Metrostav a Hochtief CZ a samostatně společnosti OHL SŽ a Strabag. Řekl to mluvčí Hochtiefu Petr Hlavatý.
"Dnes se otevíraly obálky s podanými návrhy, nicméně se neřešila cenová nabídka," uvedl Hlavatý. Mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený pouze potvrdil, že komise otevřela obálky, bližší informace však nesdělil. Vzhledem k tomu, že by se mělo začít stavět již letos v prosinci, měl by být podle Pečeného konečný vítěz známý "relativně brzy", konkrétní datum však neupřesnil.
Pražské zastupitelstvo minulý týden schválilo, že do roku 2015 uvolní na prodloužení metra trasy A celkem 10,7 miliardy korun. Nejvíce peněz bude muset město najít v letech 2013 a 2014, kdy by měla výstavba metra městskou kasu stát 8,7 miliardy korun. Do té doby půjde většina financí z operačního programu Doprava.
Město ale bude muset počítat také s inflací, s jejím zohledněním by se náklady mohly vyšplhat až na 21,6 miliardy korun. Dalších 1,735 miliardy Kč si vyžádá obnova vozů.
Prodloužení trasy metra A v délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První bude dlouhá asi šest kilometrů a povede ze stanice Dejvická přes stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá etapa, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek bude zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist