Americké společnosti Microsoft a Yahoo se dohodly na partnerství v oblasti internetového vyhledávání a reklamy. Obě firmy to oznámily v oficiálních prohlášeních. Jejich krok je dosud bezprecedentním pokusem oslabit dominantní postavení, které si vydobyl největší internetový vyhledávač Google na trhu s internetovou reklamou.
Je to zpráva překvapivá z toho důvodu, že Microsoft loni v květnu stáhl svoji nabídku na převzetí Yahoo za 47,5 miliardy dolarů (855 miliard korun). Vedení Yahoo ji považovalo za příliš nízkou, odmítlo ji a vztahy s Misrosoftem byly spíše napjaté. Vedení nepřijalo ani pozdější návrh Microsoftu na koupi pouhého internetového vyhledávače.
Útok na Google však Microsoft a Yahoo opět spojil. Google je jedničkou v internetovém vyhledávání, podle údajů výzkumné firmy comScore ovládá 67 procent trhu. Na druhém místě je s obrovským odstupem Yahoo s tržním podílem pouhých osm procent. Tržní podíl Microsoftu činí tři procenta, napsala agentura AP.
Microsoft je největším výrobcem softwaru na světě, podobně jako další firmy se však potýká s důsledky světové hospodářské a finanční krize. Tržby společnosti vykázaly v uplynulém finančním roce první pokles od vstupu firmy na burzu v roce 1986.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist