Generátor má už za sebou dlouhou cestu. Vyroben byl v Jižní Koreji a přivezen námořní lodí do Rotterdamu. Odtud cestoval říční lodí po Rýnu a Mosele do Longuiche v Sársku, kde byl přeložen na gigantický podvalník a dovezen na frankfurtské letiště Hahn. Toto letiště bylo zvoleno jen proto, že bylo přístupné pro nadměrný podvalník. K zádi letadla musela být vybudována zvláštní rampa, jejíž pomocí speciální jeřáby dostaly generátor do nákladového prostoru.

Původně se s rekordním letem počítalo již 2. srpna, objemnost nákladu však způsobovala po trase řadu drobných zdržení. I dnešní překládání do letadla mělo být podle plánu hotovo během dopoledne, nakonec se protáhlo do večera.

Rekordně nejtěžší náklad, který Antonov 225 dosud přepravil, vážil 247 tun. Byly to mechanické součásti pro ropovod, které v červnu 2004 vezl z Prahy do Taškentu. Nynější náklad v podobě elektrárenského generátoru je sice zřetelně lehčí, ale zato jde o jediný obrovský kus, s nímž je manipulace mnohem obtížnější.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist