Čínská společnost Geely Holding Group má zájem o převzetí švédského výrobce osobních vozů Volvo Car, který je součástí americké automobilky Ford Motor. Informovala o tom agentura Reuters.
Geely Holding Group je majitelem čínské automobilky Geely Automotive. Ta by díky akvizici získala přístup k novým technologiím, které potřebuje pro modernizaci svých vozů. Někteří analytici však zpochybňují, zda by byla schopna řídit mezinárodní značku.
Zájem o značku
"Věřím, že pokud bude Volvo na prodej, tak se toho naše mateřská společnost zúčastní," uvedl generální ředitel Geely Automotive Kuej Šeng-jüe. "Zajímá se o sedany Volvo, ne o nákladní automobily," dodal. Ford koupil divizi osobních automobilů Volvo Car v roce 1999 od švédské společnosti Volvo, která se nyní soustředí na výrobu nákladních vozů.
Automobilka Ford již v rámci snahy o zlepšení hospodářských výsledků prodala luxusní značky Aston Martin, Jaguar a Land Rover. Firma začátkem roku uvedla, že jedná s potenciálními kupci rovněž o prodeji divize Volvo Car, nezveřejnila však žádné další podrobnosti.
Ford odolává současné krizi v automobilovém průmyslu lépe než jeho domácí konkurenti General Motors a Chrysler, kterým musí pomáhat americká vláda. Automobilky GM a Chrysler byly dokonce po určitou dobu nuceny využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.
V Číně se v srpnu opět prodalo přes milion vozů - čtěte ZDE
Potvrzeno: Legendární Hummer bude Made in China - čtěte ZDE
Automobilka Ford hospodařila v letošním druhém čtvrtletí s čistým ziskem 2,3 miliardy dolarů (40 miliard Kč) po rekordní ztrátě 8,7 miliardy dolarů před rokem. Za zlepšením hospodaření podniku stála především restrukturalizace dluhu. Společnost se dostala z červených čísel poprvé od loňského prvního čtvrtletí.
Hyundai expanduje
Dominantní jihokorejská automobilka Hyundai Motor začne počátkem příštího roku s čínskými partnery stavět v Číně již svou třetí automobilovou továrnu. Odbyt automobilů Hyundai na nejrychleji rostoucím trhu světa zřejmě již brzy překročí dosavadní výrobní kapacity v této zemi, řekl agentuře Reuters nejmenovaný manažer čínského společného podniku Beijing Hyundai.
"Právě jsme rozhodli o realizaci plánů na novou továrnu v Číně, protože chceme držet krok s rychlým růstem prodeje," uvedl manažer, který si nepřál být jmenován. Hyundai očekává, že letošní plán prodeje v Číně bude výrazně překročen.
Hyundai, který má v Číně společný podnik s domácí automobilkou Beijing Automotive Industry Holding Corp., chce novým závodem zvýšit svou výrobní kapacitu v zemi o 300 000 vozů ročně na 900 000. Továrna by měla začít vyrábět do roku 2012.
Lokalita pro výstavbu ještě zvolena nebyla. Dosavadní dva závody Hyundau v Číně jsou umístěny v Pekingu.
Čínský trh je v nynější globální krizi automobilového průmyslu jediným světlým místem. Peking prodej aut podpořil výrazným snížením daně na malé vozy a subvencemi pro kupce ve venkovských oblastech. Hyundai nedávno zvýšil letošní cíl prodeje v Číně ze 300 000 na 500 000 vozů.
Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. Společnost loni v listopadu oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist