Pojišťovna Generali PPF v Rusku v prvním pololetí letošního roku zvýšila meziročně čistý zisk o 116 procent na 1,177 miliardy rublů (cca 682 milionů Kč). Oznámila to pojišťovna na tiskové konferenci v Moskvě, kde představila také nového šéfa svého ruského zastoupení Jaromíra Kohouta.

Firma působí v Rusku od roku 2002, nejprve pod značkou České pojišťovny, než se letos na jaře přejmenovala. Nyní má pobočky ve 39 ruských městech. Loni zvýšila čistý zisk o 168 procent na 1,094 miliardy rublů.

Generali v prvním letošním pololetí prodej životních pojistek zvýšila meziročně o 45 procent na 2,42 miliardy rublů, ačkoli ruský trh v tomto segmentu se pod vlivem krize zmenšil skoro o pětinu. Aktiva pojišťovny činí 4,647 miliardy rublů, rezervy 585 milionů rublů.

"Chápu, že novináři přistupují k dobrým zprávám s nedůvěrou, ale naše výsledky svědčí o dobrém podnikání," poznamenal Kohout (35), sám původní profesí novinář. "Strategie se nemění, ale chceme rozvíjet nové produkty," řekl o svých plánech.

Generali PPF se v Rusku daří. Zisk zvedla o 160 procent - čtěte ZDE

Kellner & spol. bodují v Rusku - čtěte ZDE

Volný trh pro expanzi

Pojistek proti ztrátě zaměstnání, nabízené původně především klientům sítě Eldorado při pořizování spotřebitelských úvěrů od banky Home Credit ze skupiny PPF, se v prvním pololetí prodalo za půl miliardy rublů a do konce roku se počítá s prodejem za 1,5 miliardy. Penzijní fond pojišťovny získal důvěru 60 000 klientů, kteří si na penzijním připojištění uložili skoro 108 milionů rublů (skoro 63 milionů Kč). K novým produktům má patřit pojištění debetních karet proti ztrátě a zneužití či pojištění zboží.

Generali PPF během prvního pololetí na oficiálním žebříčku poskytovatelů životního pojišťění postoupila ze šestého na čtvrté místo, podle agentury Expert RA je v této oblasti čtvrtá. Celkově se mezi ruskými pojišťovnami řadí na 20. místo.

Rusko se loni pro Generali PPF sice stalo nejrychleji rostoucím trhem, ale v prodeji životních pojistek ruská pobočka koncem loňského roku zůstávala na žebříčku holdingu za ČR, Maďarskem, Polskem i Slovenskem. Životní pojištění je však v Rusku oproti střední Evropě dosud v plenkách a v celkovém objemu vybraného pojistného nedosahuje ani deseti procent. Ruský trh však pojišťovna považuje za velice slibný.

Podle dřívějších údajů pojišťovny má průměrný ruský klient 35 až 40 let a je za pojistku ochoten platit 30 000 rublů ročně (zhruba 17 400 Kč). Z rozšiřování sítě poboček i do méně zámožných končin Ruska však tyto údaje v letošním roce mírně poklesnou.